خبرگزاری سایت تراکتور
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
در این مطلب برای ما نحوه گرفتن سند زمین های کشاورزی را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با طی کردن مراحل بسیار ساده زمین های کشاورزی خود را به نام خود بکنید. تا پایان این مطلب با ما باشید.
به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از صدای جمهوری اسلامی ایران، اگر می خواهید زمین کشاورزی خود را سند دار کنید باید مراحلی را طی کنید و این مراحل باید به ترتیب طی شود تا شما بتوانید زمین خریداری شده را به نام خود و یا هر فرد دیگری که دوست دارید بزنید.
اطمینان کافی از وجود مدارک
برای گرفتن سند باید اطمینان پیدا کنید که مدارک لازم را دارید تا ثابت کنید این زمین برای شما می باشد. این مدارک باید در املاک قولنامه ای و سند مشاعی وجود داشته باشد. مدارک مورد نیاز عبارت اند از :
- کپی از سند مالکیت ملک
- قولنامه ای که نشان می دهد شما آن ملک را خریده اید.
- سند مشاعی متقاضی
- اگر سند مشاعی به نام متقاضی نباشد باید وکالت نامه رسمی داشته باشید.
تهیه نقشه با مختصات
باید نقشه ملک خود را به همراه مشخصات UTM داشته باشید و آن ها را به یکی از مهندسان نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی نقشه کشی دادگستری بدهید و یا از طریق بازدید ملک اقدام به ثبت آن بکنید. بعد از این که این کار ها را انجام دادید باید فایلی که برای شما از سمت سازمان ثبت ارائه می شود را در اختیار متقاضی قرار بدهید.
مدارک لازم را تهیه کنید.
برای سند زدن نیازمند یک سری مدارک می باشید و سعی کنید قبل از اقدام آن ها را تهیه کنید. مدارکی که باید تهیه کنید باید به صورت عکس و یا اسکن باشد و پسوند jpg و یا png داشته باشد و میزان حجم آن ها کم تر از ۱۵۰ کیلو بایت باشد. مدارک لازم عبارت اند از :
- اصل شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی
- کپی از سند ملک اولیه
- اصل و کپی تمامی قولنامه هایی که برای خرید این زمین کشاورزی به نام فرد متقاضی صادر شده است.
- اصل و سند مالکیت در اسناد مشاعی و کپی از صفحات اول و دوم و سوم و همچنین از صفحه حدود کلک و توضیحات و صفحات انتقالات
- نقشه ملک با مختصات UTM
- فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل اکسل
- فیش بانکی بابت هزینه تقاضا که باید به حساب بانکی سیبا وارد شود.
تکمیل فرم درخواست پذیرش
در چهارمین مرحله از مراحل گرفتن سند زمین کشاورزی باید برای تکمیل فرم درخواست پذیرش اقدام کرده و شماره ورود به سامانه را دریافت کنید. برای این کار باید به یکی از دفاتر ثبت مراجعه کنید. بعد از این که شماره ورود را دریافت کردید می توانید به بخش تکمیل درخواست بروید و درخواست خود را تکمیل کنید. این کار را می توانید با مراجعه به کافی نت نیز انجام بدهید.
ارسال مدارک
زمانی که درخواست خود را تکمیل کرده اید می توانید از درخواست خود پرینت بگیرید و با مدارکی که در گفته شده است به واحد های ثبتی ارسال کنید. این ارسال باید از طریق پست سفارشی صورت بگیرد و کد رهگیری ۲۰ رقمی را از دفاتر پستی دریافت کنید.
ورود مجدد به سامانه
زمانی که شما کد رهگیری را دریافت کردید می توانید وارد سامانه شوید و شماره رهگیری را وارد کنید. در واقع با این کار می توانید ثبت تقاضای خود را کامل کرده و در نهایت شماره پرونده خود را دریافت کنید.
نکات بسیار مهم
برای گرفتن سند باید نکاتی را مورد توجه قرار بدهید که این نکات را برایتان مطرح می کنیم.
- قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های ثبتی بدون سند برای زمین های کشاورزی و باغ ها نمی باشد و فقط برای ساختمان هایی می باشد که احداث شده باشند.
- ساختمان ها و زمین های کشاورزی باید دارای سابقه باشند و برای آن ها پلاک تعیین شود.
- فقط برای املاکی می توانید سند تهیه کنید که دسترسی به صاحب و یا یکی از اولاد او داشته باشید
بیشتر بخوانید:
باز شدن سامانه ثبت نام تراکتور / شرایط و مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات تراکتور
تجربیات یک کشاورز
معرفی گران ترین و قدرتمند ترین تراکتور های جهان به همراه فیلم
زراعت دیم پاییزه نخود و عدس و ماشین آلات مناسب کشت این محصولات
تعمیرکار تراکتور خود باشم | چگونه ماشین کشاورزی خود را سالم نگهداریم؟