تراکتورها قبل از ورود به میدان مصدوم شدند!

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۰/۰۹/۳۰

تراکتورها قبل از ورود به میدان مصدوم شدند!

منصوری نماینده فروش تراکتور می گوید: از نظر کیفی تراکتورها مشکلاتی دارند به طوری که محصولی که تازه از کارخانه آمده و تحویل کشاورز می شود یا روغن ریزی دارد و یا گیربکس آن ایراد دارد.

به گزارش خبرگزاری تراکتور به نقل از بازار،با اعلام افزایش قیمت ادوات کشاورزی به خصوص تراکتور، تقاضا برای خرید این محصول رو به افزایش است و به گفته برخی کارشناسان، امروز تراکتور تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده است. به این معنا که خریداران نه صرفا برای کار و فعالیت که برای سرمایه گذاری اقدام به خرید می کنند و با توجه به روند صعودی قیمت این محصول شاید بتوان گفت یک روش سودآور برای سرمایه گذاری نیز محسوب می شود. با این وجود برخی نیز معتقدند این بالا رفتن تقاضا برای خرید باعث نمی شود که ضعف و ایرادات تراکتور نادیده گرفته شود. به طوری که «مهدی منصوری» نماینده فروش تراکتور سازی در یکی از شهرهای استان تهران می گوید: ما نماینده هستیم و هر دستورالعملی کارخانه بدهد ما نیز اعمال می کنیم. در واقع تصمیمات را وزارت جهاد کشاورزی و کارخانه تراکتور سازی می گیرند و ما فقط مجری هستیم. با این وجود ما اعتراضات کشاورزان نسبت به کیفیت محصولات را به  آنها انعکاس می دهیم.

تراکتورها از نظر کیفی مشکلات زیادی دارد به طوری که گاهی مواقع گیربکس تراکتوری که تازه از کارخانه آمده و به کشاورز داده ایم مشکل دارد

تراکتورها هنوز از کارخانه بیرون نیامده ایراد دارند| سازندگان دلسوزی و کنترل لازم را ندارند

منصوری ادامه می دهد: مساله اینجا است که از نظر کیفی تراکتورها مشکلات زیادی دارد به طوری که به عنوان مثال گاهی شاهد هستیم گیربکس تراکتوری که تازه از کارخانه آمده و به کشاورز داده ایم مشکل دارد! یا موتور تراکتور روغن ریزی و روغن سوزی دارد. بنابراین مشکلات عدیده ای دارند که باعث تعجب است چون تازه از کارخانه آمده و هنوز کار نکرده است اما با ایراد از کارخانه بیرون آمده است.

او در پاسخ به این سوال که چنین ایراداتی از چه نشات می گیرد، می گوید: قطعا می توان گفت سازندگان دلسوزی لازم را ندارند؛ یعنی در حالی که صفر تا صد را خود کارخانه تولید می کند و به روز هستند اما عدم مدیریت کامل و نداشتن دلسوزی برای اینکه محصول خوب تحویل کشاورز بدهند باعث می شود که چنین مشکلاتی در بدو عرضه تراکتور به کشاورز رخ دهد.

این فعال بخش ادوات کشاورزی خاطر نشان کرد: کارخانه تراکتور سازی باید کنترل بیشتری روی مسائل کیفی محصولات تولیدی داشته باشند، اما متاسفانه عدم مدیریت در همه بخش ها از جمله تراکتور سازی به وضوح دیده می شود.

 

او در پاسخ به این سوال که چنین ایراداتی از چه نشات می گیرد، می گوید: قطعا می توان گفت سازندگان دلسوزی لازم را ندارند؛ یعنی در حالی که صفر تا صد را خود کارخانه تولید می کند و به روز هستند اما عدم مدیریت کامل و نداشتن دلسوزی برای اینکه محصول خوب تحویل کشاورز بدهند باعث می شود که چنین مشکلاتی در بدو عرضه تراکتور به کشاورز رخ دهد.

این فعال بخش ادوات کشاورزی خاطر نشان کرد: کارخانه تراکتور سازی باید کنترل بیشتری روی مسائل کیفی محصولات تولیدی داشته باشند، اما متاسفانه عدم مدیریت در همه بخش ها از جمله تراکتور سازی به وضوح دیده می شود.تراکتور نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد گرانتر شده است،  با این وجود حتی افزایش ۵ درصدی قیمتها نیز برای کشاورز سنگین است.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت تراکتور دست دوم + انواع تراکتورها و کاربردهای آنها در صنعت کشاورزی

تراکتور ۴.۴ برابر گران شد

اعلام قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی

 

افزایش 40 درصدی قیمت تراکتور| در مقایسه با تراکتورها خارجی کارخانه تراکتور سازی قیمت محصولات خود را پایین می داند


قیمت تراکتور در ایران در حالی از ابتدای سال دو بار افزایش یافته که به گفته برخی کارشناسان از نظر کیفی و تنوع محصول قابل مقایسه با محصولات روز دنیا نیست. با این وجود این نماینده فروش تراکتور در این خصوص به خبرنگار بازار میگوید: اگر با کشورهای صنعتی بخواهیم مقایسه کنیم فاصله زیاد داریم. اما در مقایسه با کشورهای جهان سوم تقریبا رو به جلو حرکت می کنیم. با این وجود با توجه به امکانات و شرایط منطقه کشاورزی که ما داریم باید بیش از این رشد داشته باشیم چون از آنچه نیاز است و انتظار می رود بسیار عقب تر هستیم و لذا بهتر از این می توانستیم باشیم اما متاسفانه از توانایی های خود عقب هستیم.  

منصوری در خصوص افزایش قیمت تراکتور نیز می گوید: از ابتدای سال جاری تا به حال دو بار اعلام افزایش قیمت شده است. شاید این افزایش قیمت ها چندان توجیه اقتصادی نداشته باشد اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم می بینیم که قیمت یک تراکتور نیوهلند وارداتی برای کشاورز حداقل ۳ میلیارد تمام می شود. اما ما همان تراکتور را با همان قدرت داریم که حدود ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می شود. بنابراین در مقام مقایسه به نفع کشاورز است و کارخانه هم معترض است که قیمت ها پایین است و سود دهی ندارد.

او ادامه می‌دهد: در واقع به دلیل اختلاف نرخ ارز و ریال خرید تراکتور خارجی قابل توجیه نیست و کشاورز حتی اگر بخواهند یک تراکتور ضعیف وارداتی را تهیه کنند از نظر قیمتی بسیار سنگین تمام می شود.

این فعال بخش ادوات کشاورزی با بیان اینکه تراکتور نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد گرانتر شده است، می گوید: با این وجود شاهد هستیم که قیمت ها رو به جلو است در حالی که حتی افزایش ۵ درصدی قیمتها نیز برای کشاورز سنگین است. به خصوص اینکه الان کشاورزان در فروش محصولات خود مشکل دارند و هزینه های جمع  آوری و نگهداری محصولات بسیار بالا رفته است.

او ادامه می دهد: با این تفاسیر خرید ادوات کشاورزی با نرخ های فعلی برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد. مضاف بر اینکه الان یکسری محصولات کشاورزی از بازارهای صادراتی برگشت می خورد و این به معنای هدر رفتن زحمت کشاورزان است. به عبارت دیگر برای محصولات کشاورزی بازاریابی خارجی چندانی صورت نمی گیرد و اگر هم انجام می شود به دلایل مختلف برگشت می خورد در حالی که برای بقای کشاورز نیاز است که زمینه های فروش مهیا باشد. در غیر این صورت کشاورز حتی از پس افزایش ۵ درصدی محصولی مانند تراکتور نیز بر نمی آید.

 

 

 
 
 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.