شرایط ثبت‌نام تراکتور جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۱/۱۰/۲۷

شرایط ثبت‌نام تراکتور جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱

بر اساس ردیف اعتباری مستقلی که به‌منظور تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به واحد مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص داده شده است، به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در بخش کشاورزی فعالیت دارند در صورت واجد شرایط بودن، وام خرید تراکتور تعلق می‌گیرد.

معمولا سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی در واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مختلف کشور ثبت می‌شود. واقعیت هم این است که حداقل نیاز سالانه کشور به تراکتور ۲۲ تا ۲۵ هزار دستگاه است و همچنین سالانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه کمباین برداشت غلات در کشور نیاز داریم. به همین دلیل فراهم کردن تسهیلات ویژه‌ای برای تأمین تراکتور و کمباین برداشت غلات، از مهمترین سیاست‌گذاری‌های ارگانی مثل وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ هزار تراکتور مورد نیاز است. بر طبق برآوردها، هم اکنون حدود ۳۵ هزار نفر منتظر تراکتور هستند.

در همین راستا به گفته رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تخصیص ۱۲هزار دستگاه تراکتور به متقاضیان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ و همچنین تخصیص ۸۰۰ دستگاه کمباین برای سال زراعی جاری به استان‌های کشور نهایی شد. با ارائه وام خرید تراکتور، درواقع دولت ماشین‌آلات را از تولیدکنندگان خریداری می‌کند و با تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد و به‌صورت اقساطی با بازپرداخت ۵ تا ۷ ساله در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد. اما شرایط و ضوابط ثبت‌نام دیافت این تسهیلات چیست و برای ثبت‌نام باید به کجا مراجعه کرد؟

مدارک لازم برای ثبت‌نام تراکتور جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱

تورم سنگین باعث شده که دولت برای خرید تجهیزات کشاورزی وام‌هایی را در نظر بگیرد. از آنجایی که قیمت ماشین آلات وادوات کشاورزی بالا می باشد، دولت برای حمایت از فعالان این عرصه اقدام به ارائه وام تا سقف ۸۰ درصد کل مبلغ پیش فاکتور خرید را در بازه زمانی ۵-۷ ساله می نماید.

 

ضمانت‌نامه‌های تخصیص وام خرید تراکتور کدامند؟

به‌طور کلی شرایط و مدارک عمومی لازم جهت اخذ تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین به شرح زیر است:

  • داشتن تابعیت دولت جمهوری اسلامی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  • عدم دریافت هر نوع تراکتور و کمباین در ۷ تا ۱۰ سال گذشته از سازمان جهاد کشاورزی
  • سپردن تعهد محضری مبنی بر عدم فروش تراکتور به مدت ۷ سال به هر صورت (قطعی، شرطی، رهنی و اجاره‌ای) و خارج نکردن دستگاه از منطقه
  • تصویر مدارک شخصی متقاضی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • تصویر سند زمین زراعی که به تایید شورای محلی یا امور زمین شهرستان و یا مرکز خدمات رسیده باشد.
  • دارا بودن حداقل تعداد ۵۰ راس دام برای دامداری‌ها
  • تائیدیه فعالیت شخص از سوی مرکز خدمات کشاورزی دهستان
  • تصویر شناسنامه از تمام صفحات صاحب سند زمین
  • پروانه  تأسیس معتبر در زمینه مکانیزاسیون  کشاورزی برای واحدهای مکانیزاسیون کشاورزی و سایر شرکت‌های واجد شرایط اعم از تشکل‌های سهامی خاص، تعاونی‌ها، واحدهای فارغ‌التحصیلی، تعاونی‌های تولید روستایی و شرکت‌های خدمات فنی و ترویجی

البته در صورت فوت صاحب سند زمین زراعی، پس از طی مراحل انحصار وراثت، وراث می‌توانند یک نفر را به‌عنوان وکیل انتخاب کرده و به‌صورت قانونی و ثبتی به او وکالت بدهند تا شخص وکیل، پیگیری امور را تا اخذ ماشین یا ادوات انجام بدهد. بقیه وراث نیز تا ۷ سال بعد حق تقاضا و دریافت تراکتور را نخواهند داشت. همچنین رانندگان حرفه‌ای که حداقل ۵ سال در محدوده مراکز خدمات ترویج جهاد کشاورزی به کار کشاورزی اشتغال داشته‌اند می‌توانند با اخذ تائیدیه از مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به ارائه تقاضا و ثبت‌نام جهت اخذ تسهیلات مذکور اقدام کنند.

همچنین ارائه یک تعهدنامه محضری مبنی بر کارکرد به نرخ اعلامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین نیز الزامی است. دارندگان تراکتور و افراد حقیقی که دارای بیش از یک دستگاه تراکتور هستند نیز چنانچه در ده سال گذشته از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند با ارائه مدارک شناسایی تراکتور خود و پیش‌فاکتور تراکتور و اداوات جدید مورد درخواست از نمایندگی‌های معتبر برای دریافت این وام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه کشاورزی مکانیزه کشور

وضع نگران کننده مکانیزاسیون کشاورزی با کمبود اعتبارات

واقعیت نابسامانی بازار تراکتور چیست؟

شرایط اختصاصی تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی برای تراکتورهای سبک، متوسط یا سنگین

گواهی‌نامه‌های مورد نیاز برای دریافت وام خرید تراکتور

دریافت تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، بر اساس نوع کشت و زمین کشاورزی و دستگاه مورد نظر شما شامل، تراکتور متوسط، تراکتور سبک (ویژه شالیزار، زراعی و باغی) یا تراکتورهای سنگین، شرایط اختصاصی هم دارد. مثلا در مناطقی که در آن کشت آبی انجام می‌شود به تضمین‌های زیر جهت بهره‌مندی از تسهیلات نیاز است: برای تراکتورهای چهارسیلندر،  ۷ تا ۱۵ هکتار زمین زراعی، برای تراکتورهای ۶ سیلندر، ۱۵ تا ۳۰ هکتار زمین زراعی.  در مناطقی هم که در آن کشت دیم صورت می‌گیرد نیز برای تراکتورهای چهارسیلندر، ۵ تا ۱۰ هکتار زمین زراعی و  برای تراکتورهای ۶ سیلندر، ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین زراعی، به‌عنوان ضمانت نیاز خواهد بود. البته کشاورزان فاقد زمین زراعی می‌توانند در زمان ثبت‌نام و درخواست وام، قرارداد ثبتی اجاره زمین خود به مدت ۷ سال را ارائه کنند.

علاوه بر این‌ها داشتن گواهی‌های زیر نیز یکی از ملزومات ثبت‌نام تراکتور جهاد کشاورزی محسوب می‌شود:

  • گواهی دوره آموزش سرویس و نگهداری یا قرارداد با فرد دارای گواهی
  • گواهی‌نامه مهارت فنی از مرکز آموزش کشاورزی و تعهد اخذ گواهینامه رانندگی تراکتور از راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات کشاورزی خود نیز می‌توانید به سامانه  newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه کنید و با ثبت‌نام دراین سامانه و اسکن دفترچه مالکیت تراکتور و یا کمباین  درخواست فرآورد‌‌ه‌های نفتی برای این تجهیزات را ثبت کنید.


نظرات کاربران

بدون نام
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۲۰:۵۶:۱۲
سلام وقت بخیر
چقدر طول میکشه تحویل تراکتور؟؟
رحیم حقی
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۸:۲۵:۱۵
سلام بنده تاریخ 1402/04/22مبلغ پیش پرداخت را ازطریق نمایندگی پرداخت کرده ام ولی هنوز هیچ خبری به ما ندادن میخواستم راهنمایی کنید
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر. به نمایندگی فروش مورد نظر رفته و یا با آنها تماس حاصل کنید و روند تحویل را از آنها پیگیری کنید. خدمت به شما افتخار ماست.
مجید خانلو
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۱:۳۲:۰۵
قیمت تراکتور
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر. با دنبال کردن بخش اخبار سایت میتوانید از جدیدترین قیمت‌های تراکتور مطلع بشوید. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۲۰:۴۴:۲۵
خیلی خوب
مسعود چعبی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۹:۱۸:۵۵
بسیار عالی
بختیاراخترشناس
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۷:۰۵:۵۷
بااین کاری که مسئولین تراکتور سازی وجهاد کشاورزی انجام میدن تراکتور فقط مال پول داراودلالان می‌شود که‌ با آن خریدوفروش می‌کنند. من نوعی که مصرف کننده هستم ونیاز به‌ تراکتور دارم وکارم کشاورزی وشخم زمین است بی نصيب می مانم
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر. برای خرید تراکتور در سال 1402 به صورت نقدی ابلاغیه‌ای منتشر نشده است. در صورت انتشار ابلاغیه و باز شدن سایت خرید، خبر آن از طریق بخش خبری سایت منتشر میشود. خدمت به شما افتخار ماست.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.