فعال بودن سایت ثبت نام فروش تراکتور / مشخصات کامل تراکتور جدید تراکتورسازی

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۱/۲۳

فعال بودن سایت ثبت نام فروش تراکتور / مشخصات کامل تراکتور جدید تراکتورسازی

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: سایت ثبت نام تراکتور فعال است اما مکانیزم فروش و مراحل خرید بعد از ثبت نام کشاورز به دست جهاد کشاورزی است و هر استان باید تایید کند که فرد ثبت نام کننده کشاورز است.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از ایران کالا: ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفتگو با برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا درمورد نحوه خرید تراکتور و ثبت نام اظهار داشت: سایت ثبت نام خرید تراکتور فعال است اما مکانیزم فروش و مراحل خرید بعد از ثبت نام کشاورز به دست جهاد کشاورزی است که هر استان باید تایید کند که فرد ثبت نام کننده کشاورز است و زمین زراعی دارد.

بعد از آن بانک کشاورزی با استفاده از تسهیلاتی که مشخص کرده و مورد تایید مکانیزاسیون کشاورزی هم هست مقدار وام درنظر گرفته میشود و اعطا می شود و نام کشاورز در سایت درج میشود اینطور نیست که سایت آزاد باشد برای ثبت نام عموم مردم که در این صورت اتفاقی که در بازار خودرو افتاده است در این زمینه هم رخ خواهد داد و تقاضا به مقدار خیلی زیادی افزایش پیدا میکند و بازار سیاه برای فروش آن بوجود می آید و قیمت ها بالا میرود.

وی افزود: ما امسال حدود 22 هزار دستگاه تراکتور تولید کرده ایم که نسبت به سال های گذشته که آمار ما بین 11 تا 18 هزار بود امسال حدود 4 هزار بیشتر تولید کردیم و قیمت تراکتور درحال حاضر 160 میلیون تومان است که برای کنترل قیمت و عرضه از مکانیزاسیون کشاورزی و سازمان های جهاد کمک گرفتیم که ما فقط تولید کننده باشیم و توزیع آن با این مراکز باشد که احاطه دارند به مسایل و کانالی تعریف کردیم که بدون دخالت تولید کننده کسانی که صلاحدید دارند را تشخیص بدهند و ما نقشی در فروش نداریم و روش صحیح در این شرایط همین است تا جلوی قاچاق گرفته شود ما همیشه مشتریان خوبی در خارج کشور برای تراکتور ها داشته ایم و خواسته ایم به این طریق جلوی این اتفاق گرفته شود.

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: خوشبختانه امسال در عرضه و تولید تراکتور سال خوبی داشته ایم و نزدیک به 24 هزار دستگاه تحویل کشاورزان داده ایم اما اینکه چرا هنوز تقاضا زیاد است کشاورزان فکر میکنند که تراکتور هم مثل سایر کالاها قرار است افزایش قیمت داشته باشد و خیلی ها هم علاقه دارند که ریالشان را تبدیل به ماشین بکنند.

وی افزود: ما سال جدید افزایش 4 هزار عددی تراکتور اتفاق بزرگی است ولی کماکان تقاضا وجود دارد و به جرات می توانم بگویم که شاید کمتر از نیم درصد کشاورزان شاید باشند که تراکتور خریداری شده خود را در بازار به قیمت بالاتری فروخته باشند که این نیم درصد تاثیری بر قیمت و بازار تراکتور نتوانسته داشته باشد.

محمد شفیع ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاروزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه تلاشهایی که وزارت جهاد کشاورزی و مکانیزاسیون و بخش های دیگر انجام داده اند بر کسی پوشیده نیست و ما قدردان هستیم گفت: اما از طرفی با پیگیری های نظام صنفی که وظیفه اصلی اش پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان است و ما یک سیستم مویرگی در کل کشور داریم به طوری که در تمام شهرستان ها دفاتر نظام صنفی داریم که ارتباط تنگاتنگی با کشاورزان دارند و از مسائل و مشکلات آنها به خوبی باخبر هستیم چیزی که ما از کشاورزان میشنویم ما صحبت های امشب درتناقض است.

وی افزود: نمیتوان گفت که همه کشاورزان دروغ میگویند یا به فکر سودجویی خود هستند و فاصله های زیادی دراین بین وجود دارد. بعضا گلایه شدیدی دارند کشاورزان که ما بیشتر از 6 ماه یا 9 ماه و یا حتی یک تا دو سال است که ثبت نام کرده ایم برای خرید تراکتور اما هنوز به ما جوابی نداده اند. من حتی با مدیر جهاد یک شهرستان که صحبت میکردم میگفت موردهایی بوده که حتی با گذشت سه تا چهار سال هنوز نوبت به آنها برای خرید تراکتور نرسیده است.

رئیس نظام صنفی کشاروزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: ما میدانیم که وزارت جهاد زحمات بسیاری میکشد اما شاید تراکتور به دست کسانی میرسد که کشاروز نیستند چرا که کشاورز واقعی با این هزینه هایی که دارد و درآمد قطره چکانی امکان ندارد که تراکتور خود را بفروشد و مطمئن باشید که آنکسی که تراکتور را میفرشد صد درصد کشاورز نیست.

حمیدرضا نامی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: به نظر من موضوع اصلی این است که توجهی به علت اصلی این قضیه نمیشود اولی اینکه شرایط فعلی حاصل همان شبکه توزیع است که جهاد کشاورزی آن را اداره میکند و اگر حسنی دارد دست دوستان جهاد را میبوسیم اما اگر ایرادی دارد بازهم کارنامه دوستان جهادی است که اگر مشکلی نبود امشب ما دراین برنامه نبودیم و این بحث ها مطرح نمیشد .

نامی با بیان اینکه در گذشته هم بارها این ارقام و اعداد دررابطه با تراکتورهای تحویل داده شده به کشاورزان ارائه شده است افزود: ما تا وقتی این اعداد مستند گزارش نشود قبول نداریم این آمارها به درد فضاهای دولتی و سمینارها میخورد ما نگاهمان به کف بازار و شرایط بازار است که بسیار متفاوت از این اعداد است.

وی بیان کرد: از طرفی در هرکجای دنیا ساختار اقتصادی که به سوبسید سهیمه ارز دو نرخی برسد و چنین فاکتورهایی را داشته باشد و به ویژه اینکه توزیعش بر عهده حوزه دولتی باشد به انحراف از اهداف میرسد ما بیش از دو سال است که اعلام کرده ایم که دخالت های دولت در این جریان دارد فقط فضای دلالی را ایجاد میکند.

اگر مایل به تماشای دقیق مناظره هستید میتوانید بر روی لینک زیر ضربه بزنید.

https://cdn.iktv.ir/videos/20210209/243009_wlq.mp4

 

خرید تراکتور

تراکتور های جدید در راه است

براساس نصح صریح قانون ماشین های کشاورزی شامل موضوع تعیین قیمت نمی شود و مگر موردی باشد که ارز 4200 داشته باشد یا بسته حمایتی و یا مواد اولیه دولتی داشته باشد و مرجع تصمیم گیری قیمت گذاری سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده است نه مرکز توسعه.

خاکساری به عنوان کشاورز در ادامه این برنامه گفت: موضوع اولی که مطرح است کشاورز نمی تواند بدون ادوات تراکتور را در زمین بیاورد باید ادوات بخرد، 230 میلیون تومان قیمت یک تراکتور است که قیمت ادوات هم به آن اضافه میشود ممکن خودم ثبت نام کرده ام و به بانک که مراجعه کرده ام بانک میگوید وام 18 درصدی را ما به شما 15 درصد میدهیم اما متوجه شده ام که 9درصد از من مالیات ارزش افزوده میگیرند که میشود 24 درصد از طرفی برای ادوات قیمت سایت 270 میلیون به من داده میشود اما پیش فاکتور می آید 350 میلیون تومان بانک می گوید ما براساس قیمت سایت وام میدهیم و کارخانه میگوید اصلا قیمت سایت برای من تولید کننده نمیصرفد.

سردار محمدرضا نقدی پس از بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ در این کارخانه نخستین کسی بود که پشت تراکتور سنگین تولیدی ایرانی نشست.

تراکتور 4wd-4120 مجهز به موتور 6 سیلندر توربو شارژ با توان 120 اسب بخار مجهز به قفل دیفرانسیل الکتروهیدرولیکی و دارای ارگونومی ارتقاء یافته نسبت به تراکتورهای دیگر است و دارای توان مالی‌بندی و دوران مناسب برای استفاده از کمبینات‌ها و قابلیت دید جلو بهینه شده با کاپوتاژ جدید دارای ظاهر  مدرن و مشتری‌پسند است.

تراکتور 455-4WD   مجهز به موتور 3 سیلندر توروشاری با توان 55 اسب بخار مجهز به خروجی هیدرولیکی و قابلیت کار در مزارع و باغ‌ها همچنین دارای توان مال‌بندی مناسب و طراحی ارگونومی ارتقاء یافته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا  سه شنبه ۲۴ مهر سال 97 کارخانه تراکتورسازی تبریز را در لیست تحریم های خود قرار داد اما ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل تراکتورسازی تبریز در واکنش به این امر گفت: ما پاسخ آمریکا را با صادرات بیشتر تراکتورهای ایرانی به بازارهای جهانی خواهیم داد که امروز این امر تحقق یافته است.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز(ایران) گفت: تولید در تراکتورسازی ایران با وجود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و همپیمانانش همچنان با قوت ادامه دارد، به گونه‌ای که این شرکت موفق شده امسال 18 هزار و 500 دستگاه تراکتور تولید و یک هزار و 800 دستگاه به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان تولید سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که این رقم در سال جاری به ۲۲ هزار دستگاه خواهد رسید، افزود: برنامه پیش‌بینی شده تولید تراکتور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ هزار دستگاه می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

بهترین راهنمای خرید تراکتور کشاورزی

باز شدن سامانه ثبت نام تراکتور / شرایط و مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات تراکتور

 


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.