بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران / دستور وزیر صمت مبنی بر آزاد سازی قیمت تراکتور با توجه به مواد اولیه

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۰/۲۱

بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران / دستور وزیر صمت مبنی بر آزاد سازی قیمت تراکتور با توجه به مواد اولیه

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اولین برنامه کاری خود در روز دوم سفر به استان آذربایجان شرقی ، از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آورد .

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی کارخانه تراکتور سازی تبریز، وزیر صنعت ، معدن و تجارت آقای علیرضا رزم حسینی از خطوط تولید ، مونتاژ ساخت تراکتور و شرکت موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آورد و با کارگران و مدیران گروه به گفتگو پرداخت .

آقای حسینی در این بازدید ، از نزدیک در جریان روند تولید این مجتمع صنعتی قرار گرفت  و گفت : توانایی منحصر به فرد گروه صنعتی تراکتورسازی از جمله تولید قطعات ریخته ، موتور و ساخت محصولاتی با تکنولوژی روز حاکی از نقش مهم تراکتورسازی در صنعت کشور می باشد و پیشرفت های آن را قابل توجه و تمجید دانست .

وزیر صمت جناب آقای حسینی در ادامه از پیشنهاد مدیر عامل شرکت تراکتورسازی در خصوص ورود به صنعت خودروسازی با توجه به مهیا بودن نیروی انسانی متخصص و امکانات استقبال نمود .

آقای وزیر در این دیدار دستور پیگیری پیشنهاد مسئولین این شرکت را در خصوص آزادسازی قیمت تراکتور با توجه به قیمت روز مواد اولیه ( از جمله فولاد و . . . ) مشابه خودروسازان به معاونین ذیربط وزارتخانه صادر نمود .

 

پی نوشت: شاید تازه بر کشاورزان منتظر برای باز شدن سایت روشن شد که سیاست مسئولان تراکتورسازی تبریز برای عدم بازگشایی سایت در سال 1399 چه چیزی بوده است و در سال 99 برخلاف سال های گذشته که سایت در چند نوبت باز میشد تا کاربران تراکتور که متقاضی دریافت تراکتور به قیمت کارخانه تراکتورسازی تبریز هستند ثبت نام کنند و بتوانند تراکتور را با قیمت مناسب تری نسبت به بازار دریافت کنند. اما در سال جاری هنوز سایت باز نشده و هیچ ثبت نامی صورت نگرفته است. گویا مسئولان نمیخواهند صدای ما و کشاورزان را بشنوند و گرهی از کار پدران زمین باز گشایند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 

افزایش قیمت تراکتور بی رویه پیش می رود / قیمت تراکتور از فولاد پیشی گرفت

 

نکات مهم انتخاب روغن موتور مناسب برای تراکتور و خودرو شما

 

شناخت کامل تراکتور

 

چه تراکتوری برای شما مناسب تر است؟


نظرات کاربران

بدون نام
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۰۰:۴۲:۱۷
باسلام اقایی که اسمتو مسئول گذاشتی و بجای اینکه گره ای از کارقشر زحمت کش باز کنی بیشتر داری گره ها رو زیاد میکنی اگه نمیتونی کاری بکنی حداقل سنگ اندازی هم نکن لطفا
ایا دست من کشاورز هم باندازه خودرو ساز یا تولید کننده ماشین الات کشاورزی اونقدر باز هست که بخوام برا محصول خودم قیمت تعیین کنم
اینو بدون تو بخاطر وجود من کشاورز و امثال من پشت اون میزنشستی اگه ما نباشیم تو و امثال تو باید برین ...
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر کاملا در این مورد حق با شماست. سایت تراکتور در تلاش است تا صدای اعتراض شما کشاورزان عزیز را به گوش مسئولان برساند. تا بتوانیم گرهی از کار شما پدران زمین بگشاییم. خدمت به شما افتخار ماست.
کشاورز بیچاره ایرانی
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۹:۵۹:۲۷
سلام امثال این وزیر محترم ضدملت هستند صاحب اصلی کارخانه که یک نهاد قدرتمند هست به نوعی دنبال هم ترازسازی سود حاصل از فروش تراکتور داخلی و صادراتی است!!!! افسوس.... کشور شدیدا با کمبود تراکترو مواجه هست دادو بیداد کشاورز بیچاره تا عرش رفته! آن موقع آقایان در فکر صادرات و کسب دلار 26 تومنی بیشتر هستند!!!
اول امیدمون به خداست بعد هم مسئولان جهاد کشاورزی که بتوانند مردانه مقابل این توطئه ها بایستند.
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر ما هم امیداریم که صدای شما و ما به مسئولان کشوری برسد و گرهی از کار کشاورزان باز شوید. خدمت به شما افتخار ماست.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.