گرانی عامل استقبال کم کشورهای در حال توسعه از کمباین / فرصت تجاری ۱۸ میلیارد دلاری پیش روی تولیدکنندگان کمباین

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۰/۰۲

گرانی عامل استقبال کم کشورهای در حال توسعه از کمباین / فرصت تجاری ۱۸ میلیارد دلاری پیش روی تولیدکنندگان کمباین

کمباین‌های ۳۰۰-۴۵۰ اسب بخار به واسطه قیمت مناسب‌تر و عملکرد بهتر، مصرف کنندگان بسیاری را به خود جذب کرده است و کارشناسان پیش بینی می کنند که این کمباین ها تا ۶ سال آینده ۳۰٪ از سهم درآمد جهانی را تأمین و یک فرصت تجاری ۱۸ میلیارد دلاری برای تولیدکنندگان ایجاد خواهند کرد.

در سراسر جهان، بخش کشاورزی بخش قابل توجهی به تولید ناخالص داخلی هر کشور کمک می کند. همچنین، دولت های مختلف اقتصادهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه بر بهبود عملیات در چشم انداز کشاورزی متمرکز شده اند. بدین منظور برخی از طرحها مانند وام‌ها، یارانه ها و طرح های اعتباری برای حمایت از کشاورزان در دستیابی به تجهیزات کشاورزی توسط آنها ارائه می شود.

در حقیقت امروزه، مکانیزاسیون کشاورزی به یک روند کلیدی برای افزایش میزان محصول تبدیل شده اند و در این موقعیت ماشین های کمباین حرف اول را می زنند.

به گفته کارشناسان جهانی، در حال حاضر دستگاه های برداشت ترکیبی در بخش کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند تا در یک فرآیند عملیات عمده مانند برداشت و خرمن کوبی را توامان با هم انجام دهند. علاوه بر این، بر اساس نوع توان، انتظار می رود که کمباین های ۳۰۰-۴۵۰ اسب بخار بخاطر قیمت مناسب تر و عملکرد بهتر همراه با سطح نگهداری پایین تر، مصرف کننده زیادی را به خود جذب کنند.

مکانیزاسیون کشاورزی به یک روند کلیدی برای افزایش میزان محصول تبدیل شده اند و در این موقعیت ماشین های کمباین حرف اول را می زنند

با توجه به موارد نامبرده، موسسه تحقیقاتی Fact.MR پیش بینی کرده است که کمباین های برداشت ۳۰۰-۴۵۰ اسب بخار تا ۶ سال آینده ۳۰٪ از سهم درآمد را تأمین می کند لذا بازار جهانی ماشین های  برداشت کمباین را به سمت یک موقعیت تجاری به میزان ۱۸ میلیارد دلار آمریکا تا سال ۲۰۲۶ سوق می دهد.

 

رشد صنعت تجهیزات کشاورزی منجر به رشد تقاضا برای تجهیزات می شود
بر اساس این گزارش، در استفاده از تجهیزات کشاورزی به منظور اطمینان از بازگشت بیشتر سرمایه (RoI) به طور مداوم افزایش یافته است. این امر همچنین یک ساختار تجاری پایدارتر برای کشاورزان ایجاد می کند. با این حال، استفاده از تجهیزات کشاورزی از جمله ماشین های کمباین هنوز هم در چندین منطقه در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه به دلیل قیمت گزاف آن، رضایت بخش نیست. برای پرداختن به این موضوعات، دولتها در این کشورها سیاستهایی را معرفی می کنند که جهت دسترسی بهتر کشاورزان به تجهیزات مدرن کشاورزی است.

 

 

 علاوه بر این، بخش کشاورزی به سرعت در حال رشد است. در همان مقیاس، کشاورزان از فناوریهای مدرن برای انجام عملیات برداشت در بازه زمانی کمتری استفاده می کنند. این امر بیشتر بر تولید کلی محصول تأثیر گذاشته و به نوبه خود منجر به درآمد بیشتر مزرعه شده است.

پیش بینی شده است که کمباین های برداشت ۳۰۰-۴۵۰ اسب بخار تا ۶ سال آینده ۳۰٪ از سهم درآمد جهانی را تأمین می کند

آمریکای شمالی نیمی از درآمد جهانی را کسب می کند!
از آنجا که تقاضای جهانی برای کمباین های برداشت سالانه رشد می کند، کشورهای پیشرفته ای مانند ایالات متحده در زمینه چشم انداز جهانی درآمد حاصل از فروش کمباین، ارقام بالایی را به ثبت می رسانند.

در چند سال گذشته، در ایالات متحده و کانادا، برنامه های آموزشی گسترده ای برای آموزش کشاورزان برای استفاده از تجهیزات کشاورزی اجرا شده است که این امر باعث تقویت بیشتر بازار کمباین های ترکیبی شده است.

از سوی دیگر چون کشاورزان آمریکای شمالی همچنان به کار دادن قطعات کوچک زمین های کشاورزی مشغول هستند،  کمباین هایی با بُرد متوسط هنوز قابل توجه است و خریداران بسیاری در این منطقه دارد. به همین دلیل پیش بینی شده است که در دهه آینده، بازار ماشین های کمباین آمریکای شمالی رشد چشمگیری داشته باشد. علاوه بر این سنسورهای پیشرفته و فناوری های مجهز به GPS تعبیه شده در کمباین ها، برای تقویت عملکرد کمباین هایی از نوع بدون سرنشین خواهند بود.

به این ترتیب موسسه تحقیقاتی Fact.MR که آمریکای شمالی تا ۶ سال آینده نیمی از سهام جهانی را به خود اختصاص خواهد داد!

تولیدکنندگان برجسته کمباین های برداشت، چشم به جذب تولیدکنندگان کوچکتر دارند که نوآوری و فناوری دارند اما منابع مالی شان کم است تا به این ترتیب ظرفیت تولید را افزایش و سبد محصولات خود را گسترش دهند

ادغام تولیدکنندگان بزرگ با تولیدکنندگان کوچک برای داشتن سهم بیشتر از بازارهای جهانی کمباین برداشت
بر اساس این گزارش، وجود شرکت های سازنده بزرگ و متوسط ‌بی شمار منجر به یک ساختار پراکنده در بازار جهانی کمباین های برداشت شده است. این در حالی است که فعالان بازار به طور مداوم به دنبال فرصت هایی برای اصلاح روش های تولید و افزایش کارایی و نوآوری هستند.

به طوری که چندین فعال بازار در حال اتخاذ استراتژی های جدید برای نصب کارخانه های تولید جدید هستند. علاوه بر این، تولیدکنندگان برجسته کمباین های برداشت، چشم به جذب تولیدکنندگان کوچکتر دارند که نوآوری و فناوری دارند اما منابع مالی شان کمتر است. تا به این ترتیب ظرفیت تولید را افزایش و سبد محصولات خود را گسترش دهند.

بیشتر بخوانید:

آخرین لیست قیمت کارخانه کمباین سازی اراک

شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراکتور و کمباین و سایر ماشین آلات کشاورزی/ مراحل دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی/ مراحل راه اندازی تشکل های مکانیزاسیون کشاورزی/ مراحل دریافت گواهینامه تراکتور

تراکتور و کمباین مبتلا به گرانی/ احتکار تراکتور در کارخانجات تولیدی

 


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.