انتقاد گندمکاران از گرانی ماشین آلات/نامه بنیاد ملی گندم کاران به رؤسای کمیسیون کشاورزی و صنایع مجلس/قیمت گندم برابر با قیمت واردات گندم

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۰۹/۱۸

انتقاد گندمکاران از گرانی ماشین آلات/نامه بنیاد ملی گندم کاران به رؤسای کمیسیون کشاورزی و صنایع مجلس/قیمت گندم برابر با قیمت واردات گندم

خبرگزاری سایت تراکتور: بنیاد ملی گندمکاران با انتقاد از افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات کشاورزی، از مجلس خواست از موضع‌گیری وزارت جهاد در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری تراکتور به نقل از سازمان مکانیزاسیون کل کشور، بنیاد ملی گندمکاران ایران در نامه‌هایی جداگانه به رؤسای کمیسیون‌های کشاورزی و صنایع مجلس ضمن اعلام مخالفت شدید با افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، از مجلس خواست از موضع‌گیری وزارت جهاد کشاورزی در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و واقعی و منطقی نمودن نرخ ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، حمایت کند و اجازه افزایش قیمت ها را ندهد.

در نامه این بنیاد به روسای کمیسیون های کشاورزی و صنایع مجلس آمده است:

سلام‌علیکم

چنانچه مستحضر هستید بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که می‌توان با تکیه بر آن تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های استکباری را که در جهت زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران طراحی و اجرا شده است، خنثی نمود و این موضوع در کاهش چشمگیر رشد منفی تراز اقتصادی کشور به خوبی قابل مشاهده است. تکیه بر توانمندی‌های درونی و حمایت از توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی می‌تواند مصداق عینی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری محسوب گردد. برای تحقق جهش در تولیدات بخش کشاورزی حمایت همه‌جانبه کلیه ارکان نظام جمهوری اسلامی لازم و ضروری است تا موانع و مشکلات را مرتفع نموده و راه را برای جهش و سرعت‌گیری تولیدات کشاورزی هموار نمایند. یکی از مؤلفه‌های تولید جهشی محصولات کشاورزی، رقابتی نمودن تولید از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌باشد تا بتواند در عرصه بین‌المللی با رقبای قدرتمند رقابت نماید. هر چند امروزه به لحاظ قیمت‌های کاذب ارز، محصولات ایران از لحاظ قیمتی تا حدودی قابل رقابت شده اما با تعدیل و واقعی شدن قیمت ارز در آینده، این مزیت ممکن است کارایی چندانی نداشته باشد بنابراین باید همچنان سیاست کاهش هزینه تولید که جزو سیاست‌های اصولی وزارت جهاد کشاورزی است، توسط دیگر دستگاه‌های خدمات‌دهنده دولتی و وابسته به دولت به بخش کشاورزی و حتی بخش خصوصی رعایت شده و همچنان حمایت‌های لازم را انجام دهند.

افزایش ضریب مکانیزاسیون و تأمین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی یکی از ارکان اصلی برای توسعه و جهش تولید محسوب می‌شوند. متأسفانه در چند ماه گذشته در بحث قیمت‌گذاری دچار آشفتگی و افزایش بی‌رویه نرخ‌ها و قیمت‌ها شده‌ایم که این امر موجب نارضایتی کشاورزان و کاهش دسترسی به ادوات و ماشین‌های کشاورزی شده است. واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی ادوات و ماشین‌ها با افزایش نرخ‌ها و کاهش ارائه محصولات به نرخ رسمی و قانونی، زمینه را برای افسارگسیختگی نرخ‌ها فراهم نموده‌اند. خوشبختانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی جلوی این افسارگسیختی‌ها ایستاده و مجوز اخذ تسهیلات با قیمت‌های کاذب و غیرقانونی را نمی‌دهد. صاحبان کارخانجات و واردکنندگان ادوات و ماشین‌های کشاورزی با غوغاسالاری و غبارآلود کردن فضای نرخ‌ها سعی دارند تا اراده خود را بر دولت و کشاورزان تحمیل نمایند بنابراین بنیاد ملی گندمکاران ایران ضمن مخالفت شدید با افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، از موضع‌گیری جناب رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و واقعی و منطقی نمودن نرخ ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی قدردانی و حمایت می‌نماید.

در پایان انتظار می‌رود جنابعالی و اعضای محترم کمیسیون کشاورزی آب و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در حمایت و تأیید سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز مکانیزاسیون در مقابل زیاده‌خواهی‌های غیرمنطقی و غیرقانونی از هیچ اقدامی فروگذاری نکنند. توفیق و بهروزی‌تان را از خداوند منان خواستارم.

انتقاد گندمکاران از گرانی ماشین آلاتنامه بنیاد ملی گندم کاران به رؤسای کمیسیون کشاورزی و صنایع مجلسقیمت گندم برابر با قیمت واردات گندم

خوشه های زرد در مسیر قاچاق صادراتی/قیمت گندم باید حداقل معادل قیمت واردات تعیین شود

 
حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص وضعیت اجرای قانون خرید تضمینی گندم توسط دولت گفت: متاسفانه دولت طی سال‌های گذشته این قانون را به درستی اجرا نکرد تا نمایندگان مجلس اقدام به اصلاح این قانون کنند.

نماینده مردم اردستان ادامه داد: طی سال‌های اخیر علیرغم تاکید قانون مبنی بر لزوم افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی حداقل به اندازه نرخ تورم سالیانه، اما این موضوع به درستی انجام نشد. عدم افزایش قیمت‌ها باعث کاهش میزان تولید و خرید تضمینی گندم طی سال‌های اخیر شده است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته علیرغم افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید، اما مسئولین دولتی در شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی گندم را ۲۵۰۰ تومان تعیین کردند. تعیین چنین قیمتی توسط دولت باعث کاهش میزان خرید تضمینی گندم شد و این موضوع در نهایت به زیان کشور تمام شد.

قیمت گندم در سال جاری باید حداقل معادل قیمت واردات این محصول باشد
نماینده مجلس یازدهم در خصوص قیمت ۴ هزار تومانی گندم برای سال زراعی جاری نیز گفت: تعیین چنین قیمتی باتوجه به تفاوت قابل توجه با قیمت گندم در کشور‌های همسایه باعث قاچاق این محصول خواهد شد. در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت گندم در کشور عراق به بیش از ۱۰ هزار تومان نیز رسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در شرایط نوسان نرخ ارز قیمت خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات اساسی را حداقل معادل قیمت واردات آن محصول با توجه به نرخ ارز نیمایی تعیین کند.
 
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: عدم تعیین صحیح قیمت خرید تضمینی در سال جاری باعث کاهش ذخایر استراتژیک کشور در سال آینده خواهد شد. در صورتی که ذخایر استراتژیک کشور در سال آینده خالی باشد امکان تامین تمامی نیاز کشور از طریق واردات آن هم در شرایط تحریم غیرممکن خواهد بود.

نماینده مردم اردستان گفت: اردستان حدود ۲۵ هزار و ۷۳۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد که بیش از ۱۸ هزار هکتار آن مربوط به اراضی زارعی است. یکی از مشکلات بزرگ در کشاورزی اردستان مربوط به تامین آب است و چناچه کشاورزان در زمینه تعیین قیمت نیز دچار مشکل شوند از تولید محصولات اساسی صرف نظر می‌کنند.

لزوم اقدام فوری مجلس برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص اقدام مجلس برای تعیین صحیح قمیت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده نیز گفت: طرح مجلس برای اصلاح قانون خرید تضمینی در اختیار شورای نگهبان قرار دارد و نمایندگان منتظر نظر این شورا در خصوص طرح اصلاحی هستند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: علیرغم ارائه این طرح، اما مجلس باید اقدام فوری برای اصلاح قیمت تعیین شده توسط دولت کنند تا در سال آینده کشور دچار کمبود گندم نشود. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که منابع مالی لازم برای افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول اساسی وجود دارد و دولت مشکلی بابت افزایش قیمت خرید تضمینی ندارد.
 
ییشتر بخوانید:
 
 
برای مطالعه اعلام نرخ پیشنهادی خرید گندم در سال آینده اینجا کلیک کنید.
 
 
برای مطالعه آخرین لیست قیمت کارخانه کمباین سازی اراک اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.