خبرگزاری سایت تراکتور
۱۳۹۹/۰۹/۱۰
خبرگزاری سایت تراکتور: با توجه به سوالات متعدد مخاطبین عزیز پیرامون شرایط، ضوابط، و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات مکانیزاسیون و سایر وام های کشاورزی، بر آن شدیم اطلاعاتی دقیق پیرامون این مساله در اختیار کشاورزان محترم بگذاریم. مراحل گرفتن تسهیلات به خودی خود پیچیده و پر دردسر است و عزیزان اگر مدارک کامل و اطلاعات دقیق داشته باشند کمتر اسیر پیچ و خم های اتوماسیون اداری میشوند.
شرایط و ضوابط واگذاری تسهیلات خرید ماشین های کشاورزی
تراکتور متوسط (فرگوسن 285، ماهیندرا، سام و...)
- واحدهای خدمات مکانیزاسیون (اعم از تشکل های سهامی خاص، تعاونی، واحدهای فارغ التحصیلی)، تعاونی های تولید روستایی و شرکت های خدمات فنی و ترویجی
- رانندگان حرفه ای دارای گواهینامه ویژه تراکتور (دارای گواهی مهارت فنی از مرکز آموزش کشاورزی و تعهد اخذ گواهینامه رانندگی تراکتور از راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی) و غیر شاغل
- کشاورزان دارای 5 هکتار عرصه فعالیت کشاورزی که در ده سال گذشته تسهیلات خرید تراکتور دریافت نکرده باشند.
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، گواهی دوره آموزش سرویس و نگهداری، گواهی نامه تراکتور، کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین، معرفی نامه شورای روستا برای رانندگان حرفه ای
تراکتور سبک (ویژه شالیزار، زراعی و باغی)
- واحدهای خدمات مکانیزاسیون، تعاونی های تولید و شرکت های خدمات فنی و ترویجی
- واحدهای پرورش دام و طیور و واحدهای گلخانه ای و استخرهای پرورش ماهی
- رانندگان حرفه ای دارای گواهینامه ویژه تراکتور و غیر شاغل
- کشاورزان دارای 3 هکتار عرصه فعالیت کشاورزی که در ده سال گذشته تسهیلات خرید تراکتور دریافت نکرده باشند.
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، گواهی دوره آموزش سرویس و نگهداری، گواهی نامه تراکتور، کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین، معرفی نامه شورای روستا برای رانندگان حرفه ای
تراکتورهای سنگین
واحدهای خدمات مکانیزه فعال با دو سال سابقه فعالیت که در راستای سیاست های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان فعالیت می نمایند (در زمینه خاک ورزی، کاشت با ماشین نشاء کار و برداشت مکانیزه فعال می باشند) با تأیید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و اداره توسعه مکانیزاسیون
جهت مشاهده جدیدترین قیمت اعلام شده کارخانه تراکتور سازی تبریز بر روی لینک زیر ضربه بزنید
بیلر (بسته بندی علوفه)
- واحدهای خدمات مکانیزاسیون، تعاونی های تولید، شرکت های خدمات فنی و ترویجی.
- دارندگان تراکتور (افراد حقیقی که دارای بیش از یک دستگاه تراکتور می باشند)
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، مدارک شناسایی تراکتور
تیلر کشاورزی
- کشاورزان دارای حداقل یک هکتار زمین زراعی و باغی
- اپراتورهای حرفه ای
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین، معرفی نامه شورای روستا برای اپراتورهای حرفه ای
نشاء کار
- واحدهای خدمات مکانیزاسیون، تعاونی های تولید، شرکت های خدمات فنی و ترویجی.
- اپراتورهای حرفه ای که سابقه کار با ماشین نشاء کار را داشته و غیر شاغل باشند.
- کشاورزانی که دارای بیش از دو هکتار شالیزار با اولویت در اراضی تجهیز و نوسازی شده باشند.
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین، معرفی نامه شورای روستا برای اپراتورهای حرفه ای
کمباین مخصوص برنج
- واحدهای خدمات مکانیزاسیون، تعاونی های تولید، شرکت های خدمات فنی و ترویجی.
- کشاورزان دارای 3 هکتار اراضی شالیکاری (که در 7 سال گذشته سابقه دریافت تسهیلات خرید کمباین نداشته باشند.)
- رانندگان حرفه ای که سابقه فعالیت خدمات ماشینی داشته باشند.
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین، معرفی نامه شورای روستا برای رانندگان حرفه ای
دروگر
- واحدهای خدمات مکانیزاسیون، تعاونی های تولید، شرکت های خدمات فنی و ترویجی.
- کشاورزان دارای 2 هکتار اراضی
- اپراتورهای حرفه ای که سابقه کار با دروگر را داشته و غیر شاغل باشند.
مدارک لازم: برگه درخواست، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین، معرفی نامه شورای روستا برای رانندگان حرفه ای
برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی ... باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نماییم؟
با ورود به سامانه tejaratasan.ir توسط کامپیوترهای شخصی و یا مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی با ثبت نام در سامانه و درخواست فرآورده های نفتی دفترچه مالکیت تراکتور و یا کمباین را در زمان ثبت نام اسکن مینمایند.
برای راه اندازی تشکل های مکانیزاسیون باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نمائیم ؟
مراحل انجام کار:
- استعلام شرکت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخصوص نیاز منطقه به تاسیس واحد و احراز صلاحیت متقاضی.
- در صورت تائید مدیریت شهرستان شرکت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی نسبت به موارد ذیل اقدام می نماید:
- بازدید از زمین محل اجرای طرح بمنظور مناسب بودن آن از نظر موقعیت، محصور بودن، مساحت جهت نگهداری ماشین آلات و ادوات پیش بینی شده و دارا بودن سند شش دانگ.
- اخذ کلیه مدارک مورد نیاز ذیل از متقاضی.
- بررسی کلیه مدارک شرکت و اعضائ و مطابقت با اصل آن.
- حتماً یکی از اعضای شرکت فارغ التحصیل کشاورزی با اولویت رشته ماشینهای کشاورزی یا مکانیزاسیون باشد.کارشناس الزاماً میبایست سهامدار و عضو هیات مدیره باشند.
- تهیه طرح توجیهی فنی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با شرایط منطقه و بر اساس فرمت موجود در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها
- ارسال کلیه مدارک متقاضی به سازمان
مدارک مورد نیاز:
1- فتوکپی اساسنامه و آگهی تاسیس ( لازم است در برگ آگهی تاسیس در قسمت موضوع شرکت ، فعالیت مرتبط با مکانیزاسیون کشاورزی قید گردیده باشد
2- فتوکپی شناسنامه ( صفحه اول ) ، کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی (کلیه اعضاء)
3- طرح توجیهی فنی و اقتصادی.
4- فتوکپی سند محل اجرای طرح که بنام شرکت میباشد.
5- تائیدیه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص بلامانع بودن تاسیس واحد
برای دریافت تسهیلات سرمایه د رگردش واحد های ساخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید چه مراحلی را طی نمائیم ؟
1- عضویت در انجمن سازندگان ادوات و ماشین های کشاورزی
2- محصول یا محصولات تولیدی مورد نیاز بخش باشد
3- تائیدیه کیفیت ساخت از مراجع ذیصلاح داشته باشد
4- تسلیم درخواست به انجمن سازندگان
5- معرفی متقاضی به بانک توسط سازمان جهاد کشاورزی پس از تخصیص اعتبار مربوطه
مراحل دریافت گواهینامه تراکتور چیست؟
1-مراجعه متقاضی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و ارائه درخواست
2-شرکت در دوره سرویس و نگهداری تراکتور و اخذ گواهی مربوطه
3-معرفی متقاضی از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به راهنمایی و رانندگی منطقه جهت آزمون و اخذ گواهینامه ویژه تراکتور