پرداخت 80 درصدی تسهیلات برای تامین ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان/تراکتور در بازار آزاد بیش از 80 درصد گران شد اما دولت این افزایش قیمت را 26 درصد میداند

خبرگزاری ایانا

۱۳۹۹/۰۸/۰۷

پرداخت 80 درصدی تسهیلات برای تامین ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان/تراکتور در بازار آزاد بیش از 80 درصد گران شد اما دولت این افزایش قیمت را 26 درصد میداند

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: 80 درصد قیمت ماشین‌آلات کشاورزی به صورت تسهیلات با نرخ 15 درصد و بازپرداخت 7 ساله پرداخت می‌شود تا این ادوات سریع‌تر به دست کشاورزان برسد.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از ایانا:کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با جذب منابع اعتباری در بخش مکانیزاسیون اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون کشور علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، در سال جهش تولید با سرعت به سمت جلو پیش می‌رود و هیچ‌کدام محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تحریم و تغییر نرخ ارز از ترجیحی به نیمایی تأثیر زیادی بر فرآیند توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نگذاشته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: مکانیزاسیون طی 7 سال اخیر مستحکم شده و این ساختار سازی و شفافیت در برنامه‌ها باعث استحکام بخش در مقابل محدودیت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: ایجاد خط اعتباری مکانیزاسیون از دیگر اقدامات مثبت در این حوزه بوده و باعث شد، سرمایه خوبی در صنعت ماشین‌های کشاورزی به گردش در آمده و حجم وسیعی از ماشین‌آلات در بخش کشاورزی تزریق شود.

آقای عباسی افزود: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۱۵۲۱ میلیارد تومان جذب تسهیلات خط اعتباری شماره 8 مکانیزاسیون کشاورزی بوده که نسبت به 8 ماه سال گذشته، افزایش سه برابری جذب سرمایه داشته‌ایم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: بخشی از این جذب سرمایه به خاطر افزایش قیمت ماشین‌آلات بوده اما بیش از 80 درصد آن ناشی از ارتقا وضعیت تأمین ماشین در بخش کشاورزی است.

آقای عباسی با اشاره به مشکلات تأمین تراکتور و کمباین برداشت غلات خاطرنشان کرد: کماکان عرضه تراکتور و کمباین برداشت غلات توسط کارخانجات بسیار کمتر از تقاضای کشور است.

وی افزود: این موضوع باعث در نوبت ماندن کشاورزان برای دریافت ماشین‌آلات کشاورزان شده است که امیدواریم بخش صنعت کشاورزی به این دو کالا توجه بیشتری داشته باشد.

آقای عباسی ادامه داد: درزمینهٔ دیگر ماشین‌آلات بخش کشاورزی رقابت و تنوع در تعداد عرضه‌کننده را داریم اما در حوزه تراکتور و کمباین برداشت غلات، عرضه‌کنندگان کمی در کشور وجود دارند و تولید این دو کالا محدود و انحصاری است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با تعداد تراکتور و کمباین موردنیاز کشور عنوان کرد: حداقل نیاز سالانه کشور به تراکتور 22 تا 25 هزار دستگاه است اما در شرایط فعلی تنها 15 هزار دستگاه تراکتور به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

آقای عباسی افزود: سالانه حدود 1200 تا 1300 دستگاه کمباین برداشت غلات در کشور نیاز داریم که تنها 600 تا 700 دستگاه به کشاورزان تحویل داده می‌شود و این صنعت نیازمند حمایت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است تا بتوانند نیاز کشاورزان کشور را تأمین کنند.

وی در رابطه با قیمت‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی اذعان کرد: در حال حاضر با برخی از تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی بر سر قیمت‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی دچار مشکل شده‌ایم و از بخش توسعه مکانیزاسیون می‌خواهند بر قیمت‌گذاری نظارت نداشته باشد تا بتوانند به میزان دلخواه خود افزایش قیمت داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: در این صورت، این تولیدکنندگان با تغییر قیمت‌های هر روزه باعث سردرگمی کشاورزان خواهند شد، ما به‌هیچ‌عنوان این تغییر قیمت هر روزه را نمی‌پذیریم و از آنجایی‌که بخش مکانیزاسیون 80 درصد قیمت این ماشین‌آلات کشاورزی را تسهیلات می‌دهد، نمی‌تواند به قیمت‌گذاری بر روی آن بی‌توجه باشد.

آقای عباسی ادامه داد: درواقع دولت ماشین‌آلات را از تولیدکنندگان خریداری کرده و با تسهیلات با نرخ 15 درصد و به‌صورت اقساطی با بازپرداخت 5 تا 7 ساله آن را به کشاورزان می‌فروشد.

وی تأکید کرد: دستور وزیر جهاد کشاورزی بر عدم تلاطم در بازار و قیمت‌ها است و ما مقابل این افزایش چندین برابری و غیرمنطقی قیمت‌ها خواهیم ایستاد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: ما در حوزه قیمت‌گذاری بر روی ماشین‌آلات کشاورزی با سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هماهنگ هستیم، در حوزه تراکتور و کمباین به ترتیب 19 و 26 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و در ادوات خاک‌ورزی و کاشت حدود 50 تا 60 درصد افزایش قیمت و در ماشین‌های سم‌پاش تا حدود 70 تا 80 درصد هم افزایش داشته‌ایم و بیش از این میزان غیرمنطقی بوده و ما با گران‌فروشان مقابله خواهیم کرد.

پی نوشت: کشاورزان شاهد افزایش قیمت تراکتور به صورت روزانه هستند به گونه ای که قیمت ارائه شده برای خرید تراکتور توسط شرکت تراکتور سازی نصف قیمت همان تراکتور در بازار آزاد است و از سوی دیگر سایت شرکت های تراتور سازی مدت هاست برای ثبت نام و تحویل تراکتور باز نشده است فریاد کشاورزان باید به گوش مسئولان برسد.


نظرات کاربران

عبدالخالق کمالی
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۴:۳۲:۴۱
سلام
برای نیمه دوم سال 1400، تراکتور اقساطی چه زمانی به شهرستان مرزی رازوجرگلان، استان خراسان شمالی، عرضه میگردد
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر میزان سهمیه برای مناطق مختلف متفاوت است و اطلاعات دقیقی وجود ندارد. خدمت به شما افتخار ماست.
رامین
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۱۸:۳۶:۰۹
ببخشید ما می خواهیم تراکتور را نقدی از کارخانه بگیریم چگونه می توانیم
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر. برای ثبت نام تراکتور به صورت نقدی شما باید از طریق نمایندگی تراکتورسازی در شهرستان مورد سکونت خود اقدام کنید. مدارک خود را تحویل نمایندگی داده تا مدارک در سامانه CRM ثبت شود و در نوبت قرار بگیرید و تراکتور را از کارخانه تحویل بگیرید. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۰۱:۰۶:۱۴
سلام ما ده هکتار زمین ابی داریم با موتور اب شخصی ۶اینج ولی زمین های ما اوقافی هست سند نداریم
ایا ما شرایط ثبت نارام تراکتور داریم یا نه
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر نظر شما قبلا به صورت کامل از سوی مدیریت پاسخ داده شده است. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۰۱:۰۴:۴۷
سلام ما ده هکتار زمین ابی داریم با موتور اب شخصی ۶اینج ولی زمین های ما اوقافی هست سند نداریم
ایا ما شرایط ثبت نارام تراکتور داریم یا نه
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر طبق قوانین مرکز مکانیزاسیون کشاورزی باید زمین های شما دارای سند باشند تا بتوانید برای ثبت نام اقدام کنید یا قرارداد احاره نامه 5 تا 7 ساله زمین ها به نام کسی باشد که گواهی نامه تراکتور باشد.
خدمت به شما افتخار ماست.
علی قمریی
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۰۱:۰۴:۱۶
سلام ما ده هکتار زمین ابی داریم با موتور اب شخصی ۶اینج ولی زمین های ما اوقافی هست سند نداریم
ایا ما شرایط ثبت نارام تراکتور داریم یا نه
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر نظر شما قبلا به صورت کامل از سوی مدیریت پاسخ داده شده است. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۹:۳۳
سلام خسته نباشید ببخشد من برای تراکتور ۴۷۵ثبت نام کردیم حدود ۲هکتار زمین زراعی وما بقی باغ داریم وباغ اجاره کردیم الان بانک میگه شما شامل تراکتور ۴۷۵نمیشدید آیا تبصره داره که قانونن ۴۷۵تعلق بگیره به ما
پاسخ ادمین:
سلام خیر باید حداقل 7 هکتار زمین زراعی داشته باشید. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۶:۰۲
سلام خسته نباشید ببخشد ما برای تراکتور ۴۷۵ثبت نام کردیم حدود ۲هکتار زمین زراعی وما بقی باغ داریم وباغ اجاره کردیم الان بانک میگه شما شامل تراکتور ۴۷۵نمیشدید آیا تبصره داره که قانونن ۴۷۵تعلق بگیره به ما
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر نظر شما قبلا به صورت کامل از سوی مدیریت پاسخ داده شده است. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۷:۴۴:۲۴
سلام خستە نباشین،ببخشین آیا ارائە ضامن برای تسهیلات لازم هست؟
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر نظر شما به صورت تکراری درج شده است و پاسخ شما در نظر قبل به صورت کامل بیان شده است. خدمت به شما افتخار ماست
بدون نام
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۷:۴۳:۳۴
سلام خستە نباشین،ببخشین آیا ارائە ضامن برای تسهیلات لازم هست؟
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر بله برای دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی ارائه ضامن از شرایط دریافت تسهیلات است. خدمت به شما افتخار ماست.
مهدی خانی
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۲۲:۴۸:۲۶
سند زمین من مشاع بوده و معلوم نیست چند هکتاره ولی زمین کشاورزی زیادی دارم ایا من رو برای ثبت نام تراکتور قبول میکنن ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر بله اگر زمین های شما دارای سند باشد و یا اینکه قولنامه اجاره رسمی 7 ساله داشته باشید میتوانید برای دریافت تراکتور بعد از تکمیل مدارک اقدام کنید. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۴:۴۰:۳۱
سلام ببخشید سند ۳نیم هکتار آبی با ۴نیم هکتار دیم شرایط ثبت نام تراکتور دارد
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر نظر شما به صورت تکراری درج شده است و پاسخ شما در نظر قبل به صورت کامل بیان شده است. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۴:۳۹:۳۷
سلام ببخشید سند ۳نیم هکتار آبی با ۴نیمهکتار دیم شرایط ثبت نام تراکتور دارد
پاسخ ادمین:
سلام با توجه به شرایط بعید میدانم شما مشمول دریافت تسهیلات تراکتور باشید. باز هم برای اطمینان میتوانید به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه بفرمایید. خدمت به شما افتخار ماست.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.