خبرگزاری سایت تراکتور
۱۴۰۲/۰۹/۰۵
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از طریق مشوق های صادراتی ، رایزنان بازرگانی، مراکز و نهادهای تجاری می توان زمینه را برای توسعه بازارهای جهانی تولیدات تراکتورسازی ایران فراهم آورد.
خبرگزاری سایت تراکتور :مهدی ضیغمی روز شنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی با بیان اینکه بازارهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است، گفت: البته بازارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریمی باید به صورت حاشیه ای و برنامه ریزی شده در آنها ورود کرد.
وی اظهار کرد: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از پنج یا حتی سه شرکت بزرگ جهان وارد بازارهای متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم.
معاون وزیر صمت افزود: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور به شمار می رود و باید از ظرفیت های سرریز آن در جهت الهام بخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.
ضیغمی ادامه داد: تراکتورسازی از مجموعه های فاخر صنعت کشور است که با بهبود مدیریت در چند سال اخیر، توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقه های مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رود و وارد بازارهای صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.
وی عملکرد تراکتورسازی را در حوزه صادرات ستودنی اعلام کرد و گفت: به لحاظ صادرات، اعداد و ارقام خوبی در کارنامه این گروه در مقایسه با سالیان گذشته ثبت شده است اما به نسبت ظرفیت هایی که دارد باید بیشتر تلاش کند.
ضیغمی تاکید کرد: مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکت هایی در کشور وجود دارد که همزمان و زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شده اند اما در مشکلات متعدد درگیر هستند که این شرکت ها باید از ظرفیت های دانش فنی و خودباوری شرکت تراکتورسازی که چند سال متمادی است صادر کننده برتر و ممتاز کشور لقب می گیرد استفاده کنند.
وی اضافه کرد: حوزه صنعت و تولید کشور باید با الگوگیری از تراکتور، خود را به عنوان یک نماد ملی و صادراتی در کشور معرفی کنند.