تراکتورسازی ضریب مکانیزاسیون باغی کشور را نیز متحول کند

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۰۷/۱۶

تراکتورسازی ضریب مکانیزاسیون باغی کشور را نیز متحول کند

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از رایزنی با مدیران تراکتورسازی تبریز برای تامین تراکتورهای تخصصی باغداران کشور در راستای ارتقای ضریب مکانیزاسیون در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور ،معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به خبرنگار ما گفت: علی رغم همه توسعه های که طی سالهای اخیر در مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور به واسطه تراکتورسازی اتفاق افتاد بخش باغبانی چندان رشدی در این زمینه نداشته که امروز با حضور در تراکتورسازی قرار شد بخش کشاورزی باغبانی کشور نیز از ثمرات توفیقات تراکتورسازی بهره مند و در نتیجه شاهد شتاب گرفتن مکانیزاسیون باغی کشور نیز باشیم.

 

محمدمهدی برومندی یکی از شاخص های اصلی واساسی توسعه یافتگی در دنیا را ضریب مکانیزاسیون عنوان کرد و گفت: اگر به گذشته تاریخ کشور و کشاورزی ایران نگاه کنیم به عنوان یک کشاورزی معیشتی سنتی و کاملا وابسته داشتیم در این سالیان به برکت انقلاب اسلامی توفیقات بسیار زیادی در این حوزه کشاورزی حاصل شده بطوری که تولید محصولات کشاورزی از 25به 135میلیون تن فراتر رفته و یکی از دلایل این موفقیت توجه به مکانیزاسیون و دانش فنی مکانیزاسیون می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بر هیچ ایرانی پوشیده نیست افتخار جمهوری اسلامی و همه ملت ایران در حوزه مکانیزاسیون تراکتورسازی می باشد اذعان کرد: تراکتورسازی ایران خدمات بسیار ارزشمند، مانا و ماندگار به کشاورزی ایران ارائه داده و در واقع وقتی افتخار می کنیم که در امنیت غذایی کشور موفق بودیم ودر همه تحریمها و مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده اند هیچ گاه اجازه ندادیم، سفره های مردم خالی شود بخش زیادی از این توفیقات را مدیون گل سرسبد جمهوری اسلامی ایران تراکتورسازی است.

 

برومندی در عین حال تاکید کرد: بطور کلی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سالیان اخیر رشد داشته اما در حوزه باغبانی متاسفانه ضریب مکانیزاسیون کمتر از یک اسب بخار در هر هکتار می باشد که تلاش داریم با تدوین یک برنامه تحولی دولت و به منظور امنیت غذایی با پرداختن به حوزه مکانیزاسیون صنایع در بخش کشاورزی با اختیارات بیشتر نسبت به گذشته در این برنامه بخش باغبانی کشور به عنوان زیربخش مهم در حوزه کشاورزی کشور مورد توجه قرار گیرد که بازدید از تراکتورسازی دراین راستا صورت گرفته تا بتوانیم در تعامل مثبت و ارزنده همچون گذشته با گروه تراکتورسازی ایران برای ارتقاء مکانیزاسیون باغبانی کشور تلاش کنیم.

 

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی کشور اظهار داشت: هرایرانی وقتی این همه عظمت را در تراکتورسازی ایران می بیندافتخارمی کند در کشوری با گذشته وابسته که حتی قادر به تولید یک پیج نبود حال باتلاش و توسعه روز افزون دانش توانسته بازارهای جهانی و داخلی را طالب تراکتورهای ایرانی کند و باتوجه به مزیتهای رقابتی که دارد کنار تولیدکنندگان تراکتور در دنیا ایستاده و کشور را مدعی این صنعت کند.

 

برومند از رایزنی با مدیران تراکتورسازی طی این بازدید برای تامین تراکتورهای تخصصی باغداران کشور خبر داد و اضافه کرد: همواره وزارت جهادکشاورزی و تراکتورسازی ایران تعامل بسیار مهم و تنگاتنگ و مثبت باهم داشتند و سعی براین بوده که تراکتورسازی و وزارت خانه در یک تعامل و دوشادوش هم در خدمت بخش کشاورزی و تولید کنندگان باشند که قطعا با منابعی که در وزارت جهاد کشاورزی تعریف شده و در دولت فعلی تلاش خواهد شد با راهکار تسهیلات بتوانیم نیاز اساسی بخش تولیدات باغی کشور به تراکتور را حل کنیم.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.