ژنراتورهای تولیدی در تراکتورسازی می تواند انرژی آفریقا را تامین کند

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۰۵/۲۶

ژنراتورهای تولیدی در تراکتورسازی می تواند انرژی آفریقا را تامین کند

سفیر جدید ایران در کشور گینه گفت: ژنراتورهای تولیدی در تراکتورسازی می تواند انرژی آفریقا را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور ، سفیر جدید ایران در کشور گینه قبل از عزیمت به محل ماموریت و تقدیم استوارنامه اش به رئیس جمهور این کشور، سفری به آذربایجان شرقی و تبریز داشت تا بتواند با شناخت کامل از ظرفیتهای علمی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و ... این استان عازم کشور گینه شود.

جمشید پرویزی در حاشیه این سفر و حضور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: برای اولین بار توانستم بازدیدی از تراکتورسازی ایران داشته باشم که به ظرفیت وتوانایی این مجموعه افتخار کردم.

وی افزود: به عنوان سفیر جمهوری اسلامی عازم کشور گینه هستم استعدادهای کشاورزی در آفریقا در حال شکوفایی است و به دلیل بحران اوکراین توجه به منابع غذایی درسایر نقاط کره زمین در حال افزایش است و همین امر باعث شده نیاز برای ماشین آلات وتجهیزات ادوات کشاورزی زیاد شود و این تقاضا تقریبا درملاقاتهایی که داشتیم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در محل ماموریت به عنوان سفیر پیگر خواهیم بود تا از ظرفیتهای صادراتی این استان به آفریقا استفاده شود و این توانایی در استان آذربایجان شرقی کاملا هست وامروز شاهده آن بودیم و به عنوان یک ایرانی واقعا با این توانایی از قبل آشنایی نداشتم و دیدن این توانایی ها باور عمیق تری داد که موضوع ارتباطات استان را باآفریقا پیگری کنیم.

این فعال حوزه سیاست خارجی کشور تاکید کرد: کشورهای غرب آفریقا باتوجه به بهره مندی ازمنابع زیرزمینی و دسترسی به سرمایه، در جستجوی صنعتی و بهبود توسعه زندگی شهری هستند زیرساختهای لازم را ندارند و در زمینه تامین انرژی و برق با مشکل مواجه هستند نیاز به ژنراتور در آفریقا در واحدهای صنعتی ومنازل مسکونی وآپارتمانی جدی می باشد و خوشبختانه امروز دیدیم در تراکتورسازی، ژنراتورهای متفاوت با قدرت و توان مختلف تولید می شود.

بیشتربخوانید:

لیست قیمت انواع تراکتور و کمباین

پرویزی از مزیتهای این ژنراتور سخن گفت و اظهار داشت: قیمت های تولیدات تراکتورسازی بسیار رقابتی و کمتر از بازار می باشد که تلاش خواهیم کرد مجموعه از توانایی های آذربایجان شرقی که استانی توانا است و تبریزهم در تولید صنعتی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی ومهندسی وشرکت های دانش بنیان خیلی توانایی بالایی دارد در آفریقا شناسانده شود.

وی از نشست خود با مجموعه های دانشگاهی استان خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت ودرمان و تبادل استاد و دانشجو، اعزام تیم های بهداشتی و توسعه بهداشت شهری و زیرساخت های شهری ایران می تواند در آفریقا قابل توجه باشد.

وی آمار رسمی مراودات ایران و گینه را بسیار کم عنوان کرد و تاکید نمود : آمار رسمی رقم بالایی نیست ومی توانیم آمار ۲۰۰هزار یورو را اعلام کنیم اما به دلیل تحریمها شرکتهای ایرانی ناچار هستند از روشهای متفاوتی برای صدور کالاها با واسطه وبی واسطه استفاده کنند و کالاهای ایرانی ناچارا با عنوان های وبرندهای ملیتهای دیگر و مبادی متفاوتی به آفریقا صادر می شود لذا آمار رسمی رقم کمی است اما آمار واقعی فراتر از این ارقام می باشد و بازار در آفریقا برای محصول ایرانی وجود دارد.

 

تراکتورسازی سابقه زیادی در صادرات به آفریقا دارد

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز گفت: کشورهای آفریقایی علی الخصوص کشورهای غرب آفریقا بازار بسیار خوب برای تراکتورهای تولیدی وهمچنین سایر محصولات گروه ازجمله موتورهای ژنراتور،موتورهای آب می باشند.

امیر احمد اندبیلی افزود:تراکتورسازی سابقه زیادی در صادرات به آفریقا دارد و کشاورزان این کشور با محصولات ما آشنا هستند قطعات یدکی در قاره آفریقا به وفور یافت می شود وتلاش داریم که از طریق نمایندگی ها کشور و سفارت ارتباطات را توسعه دهیم واین نهایتا منجر به یک صادرات دائمی خواهد شد.

وی اعلام کرد:تراکتورسازی آمادگی مراودات اقتصادی در حوزه ماشین آلات کشاوری با گینه دارد اگر سرمایه گذار محلی وعلاقمند پیداشود علاوه برتامین نیازهای گینه از این کشور به عنوان های صادراتی محصولات تراکتورسازی ایران در غرب آفریقا استفاده خواهد شد.

 


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.