بخش قابل توجهی از مطالبات گندم کاران تا پایان مرداد پرداخت می شود

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۰۵/۱۷

بخش قابل توجهی از مطالبات گندم کاران تا پایان مرداد پرداخت می شود

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: ۴۶ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و قرار است بخش قابل توجهی دیگر تا پایان مرداد نیز پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور ، امروز ۱۷ مرداد نخستین نشست خبری محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با اهالی رسانه برگزار شد. نیکبخت در این نشست با تاکید بر نقش رسانه‌ها، گفت: در انجام فعالیت‌ها اعتقاد به رسانه دارم و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کنم. تمام تلاش من این است که بدون کار کارشناسی امری انجام نشود. از این رو از کمک هر کس، در هر کجا با آغوش باز استقبال می‌کنیم زیرا ادعا ندارم در این مسؤولیت همه چیز را می‌ دانم بلکه برای اجرای بهتر برنامه‌ها باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره برد.

وی ادامه داد: عهد بستم و در سابقه اجرایی خود اثبات کرده ام بر خلاف نظر مردم صحبت نمی‌کنم، واقعیت‌ها را شفاف می‌گویم حتی اگر در جایی خطایی کرده باشم و بابت آن عذرخواهی خواهم کرد.

نقش پررنگ تشکل‌ها و بهره برداران

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سیاست گذاری با وزارت جهاد کشاورزی است اما کار اصلی از سوی بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی انجام می‌شود، گفت: وزارت وزارت جهاد کشاورزی باید به گونه‌ای ریل گذاری کند که تولیدکننده بدون دغدغه فعالیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه‌های اجرایی که داشته ام با گوشت و پوست خود لمس کرده‌ام اگر به تولیدکننده توجه شود انجام امور بهتر و سالم‌تر پیش می‌رود.

تاکید وزیر از امنیت تا سلامت غذایی

نیکبخت در ادامه نشست با اشاره به موضوع امنیت غذایی یادآور شد: امروز یکی از انتظارات مسؤولان و مردم تأمین امنیت غذایی و تأمین غذای سالم است که در دوره جدید وزارت جهاد کشاورزی به این موضوع توجه ویژه شده است. در این راستا باید موانع از سر راه تولیدکننده برداشته شود تا بهره بردار کار تولید را با منفعت پیش ببرد.

وی اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما در وزارت جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی است و در این راستا به سمت تولید محصولات استراتژیک و اساسی در حال حرکت هستیم. در این راستا برای حفظ منابع تولید به ویژه آب تلاش می‌کنیم و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد. در این زمینه ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور از نخبگان گرفته تا دانشگاه وجود دارد که باید از این فرصت‌ها به بهترین نحوه بهره برداری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه هفتم، تکلیف است مصرف آب در کشاورزی ۱۸ درصد کاهش پیدا کند، گفت: تحقق این برنامه‌ها نیاز به منابع مالی دارد که برنامه‌ها تدوین و اعتبار لازم هم اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت ایران ۸۵ میلیون نفر است که با احتساب مهمانان سایر کشورها این عدد به حدود ۹۰ میلیون نفر می‌رسد، تأمین غذای ۹۰ میلیون نفر کاری دشواری است و در حالی که باید در استفاده از منابع خدادادی صرفه‌جویی کرد ضرورت دارد عملکرد در سطح زیر کشت افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تأمین غذا از داخل گفت: در شرایط فعلی اگر لازم باشد، کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز وارد می‌کنیم، اما حمایت از تولید داخل و تأمین آن از داخل راحت‌تر از واردات بوده و در این راه از توانمندی تشکل‌ها بهره خواهیم گرفت.

مطالبات گندم کاران

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره قیمت خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات معوق شده گندم کاران گفت: قیمت گذاری در شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی به زودی انجام می‌شود.

وی افزود: خرید تضمینی گندم تاکنون از ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن عبور کرده در حوزه مطالبات گندم کاران نیز ۴۶ درصد از پول گندم کاران پرداخت شده و قرار است باقی مطالبات تا پایان مرداد به دستور ریاست جمهوری رقم قابل توجهی پرداخت شود.

وی ادامه داد: تلاش داریم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با بهبود عملکرد در واحد سطح و با افزایش تولید در دیم‌زارها به خودکفایی در محصولات استراتژیک از جمله گندم دست پیدا کنیم.

حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی

نیکبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به صنایع تبدیلی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، تمرکز بر روی صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در حال حاضر ۷ هزار طرح با پیشرفت بالای ۲۰ درصد وجود دارد که به دلیل مشکلات سرمایه‌گذاری امکان تکمیل آن‌ها وجود نداشته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صنایعی تبدیلی و تکمیلی یکی از حلقه‌های مهم در بخش تولید است، گفت: اگر این حلقه به درستی وظیفه خودش را انجام دهد، کمک بزرگی به بخش تولید شده است.

وی اظهار کرد: با حمایت از تولید داخل می‌توانیم بی‌نیاز از واردات شویم.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.