واردات تراکتور به کشور ممنوع نیست| تعرفه واردات تراکتور به کشور۱ تا ۴ درصد

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۰۳/۰۹

واردات تراکتور به کشور ممنوع نیست| تعرفه واردات تراکتور به کشور۱ تا ۴ درصد

عضو هیات مدیره این گروه صنعتی گفت: تراکتورسازی درحالی در فضای رقابتی کنونی مشغول کسب و کار و تولید است که واردات تراکتور به کشور ممنوع نیست و تعرفه واردات این محصول بین ۱ تا ۴ درصد می باشد یعنی هر فرد به راحتی با پرداخت یک درصد از قیمت یک تراکتور می تواند آن را وارد کشور کند پس نیازی به تلاش برای رقیب تراشی برای تراکتورسازی نیست چرا که تراکتورسازان به راحتی رقیب دارد و حتی چندین تراکتورسازی در کشور مشغول تولید تراکتور در کنار این مجموعه هستند و تولیدات این گروه در فضای کاملا رقابتی آزاد مورد اقبال و درخواست کشاورزان می باشد.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران،:مجید رسولی درباره افزایش قیمت تراکتورگفت: افزایش قیمت در کشور در تمامی بخشها و طبیعتاً در مواد اولیه تولید تراکتور نیز اتفاق افتاده پس چطور از تراکتورسازی توقع دارند بدون افزایش قیمت به تولید خود ادامه دهد مگر امکان پذیر است؟ اگر افزایش قیمت در محصولات تولیدی این مجموعه اعمال نشود، درتامین هزینه مواد اولیه و تولید با مشکل مواجه خواهیم و عملا خطر توقف خط تولید اتفاق خواهد افتاد.

 

وی در بحث حمایت از کشاورز و کشاورزی تاکید کرد: تراکتورسازی به نوبه خود و با تمام توان از کشاورز و مشتری خود حمایت کرد و با کمترین حاشیه سود یعنی ۱۰ تا ۱۵ درصد در حال تولید محصولات خود بوده و روز بروز نیز به منظور تامین نیاز داخلی بر ظرفیت تولید خود می افزاید و حتی در محصولاتی که نیاز کشاورزی کشور ایجاب کند اقدام به تحقیق و توسعه و طراحی محصول می نماید تا جایی که این اواخر برای تامین نیاز شالی کاران کشور تراکتور شالیزار را طراحی و بزودی آن را به کشاورزان شمال کشور عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

وقتی تراکتور از روی کشاورزی می گذرد| واردات، تراکتورسازی را مجبور به کیفی سازی می کند؟

زمان پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص شد| سرنوشت نهایی قیمت گندم به کجا رسید؟

توسعه و تنوع بخشی کسب و کارها در تراکتورسازی| تراکتورسازی از تولید تک محصولی فاصله می گیرد

معاون مالی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از سایر مسئولین و نهادهای ذیربط خواست شده حتی به اندازه چند درصد تراکتورسازی از کشاورزی این سرزمین حمایت کنند و پیگیر عدم تخصیص اعتبارات مکانیزاسیون بخش کشاورزی به کشاورزان در بیش از ۲ سال گذشته باشند و از ذینفعان بخواهند تا در این مورد پاسخگو باشند که چرا کشاورز ما از سال ۱۴۰۰تا به امروز از این حق قانونی خود محروم بوده و نمی تواند برای خرید تراکتور تسهیلات بگیرد و چندین سال است صفهای خرید تراکتور در جهاد کشاورزی بی داد می کند.

 

وی در بحث کیفیت تراکتور نیز عنوان کرد: به محض شروع فعالیت در تراکتورسازی معاونت کیفیت در این مجموعه راه اندازی و ماموریتهای لازم جهت ارتقاء کیفیت به این معاونت داده شد و اصلا جزء اولویتهای تراکتورسازی ارائه محصولی با کیفت به کشاورزان عزیز می باشد و در این زمینه نیز توفیقات خوبی بدست آمده از گواهی نامه های استانداردی که در تمامی بخشها اخذ، تا گواهی نامه های بین المللی که برای صادرات تراکتور لازم است دریافت می شود تا جایی که اواخر سال گذشته گواهی استاندارد روسیه دریافت شد و این به این معنی می باشد که تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی ایران از نظر استاندارهای جهانی قابلیت حضور در منطقه اوراسیا را در کنار سایر کشورها دارد.

 

تراکتورسازی با ۲۰۰ نمایندگی گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش را برای تولیداتش به مدت ۲ سال پشتیبانی می کند

رسولی همچنین یادآور شد: تراکتورسازی حتی برای پشتیبانی از کشاورز و مشتریان خود در بحث کیفیت، تولیداتش را با ۲ سال گرانتی، به پشتوانه ۲۰۰ شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش خود در سراسر ایران عزیز به فروش می رساند و این به دان معنی می باشد که هر نوع مشکل در بحث کیفیت و یا قطعات طی مدت شده بر عهده تراکتورسازی بوده و کشاورزان می توانند در مدت ۲ سال با خیال راحت با محصول خود به کشت و زرع در مزارع خود بپردازند هرچند بحث وارانتی ۱۰ ساله تراکتورهای تولیدی تراکتورسازی را نیز باید به این بخش از خدمات اضافه کرد.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.