تغییر نرخ خرید تضمینی گندم | خبرهای خوشی در راه است

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۰۱/۲۰

تغییر نرخ خرید تضمینی گندم | خبرهای خوشی در راه است

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه برآورد اولیه در خصوص افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم انجام شده است، گفت: خبرهای خوشی برای کشاورزان در راه است.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور ، علی مهقانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از بارش‌های اخیر و با توجه به تقویم زمانی کشت، شیوع بیماری‌های قارچی در گلستان دیده می‌شود و اکثر مزارع جو، گندم و کلزا با این بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند که از کشاورزان درخواست می‌کنم حتماً نسبت به بازدید مستمر از اراضی کشاورزی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کلینیک‌های گیاهپزشکی و کارشناسان پهنه آماده کمک به کشاورزان گلستانی هستند، گفت: کشاورزان در اولین فرصت نسبت به سم‌پاشی علیه بیماری‌های قارچی اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان، نسبت به شیوع بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گلستان هشدار داد و یادآور شد: کشاورزان به محض مشاهده این بیماری برای مقابله با آن اقدام کنند؛ شیوع این بیماری بسیار سریع است و می‌تواند در طول چند روز تمامی سطح مزارع را در بر بگیرد.

مهقانی در پایان به آخرین وضعیت افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این خصوص برآورد اولیه انجام شده اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما ما به کشاورزان نوید می‌دهیم که قیمت‌های قبلی محصولات کشاورزی به ویژه گندم دستخوش تغییرات شده و خبرهای خوشی برای کشاورزان در راه است.

بیشتربخوانید:

پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس برای تعیین قیمت تضمینی گندم

ضرورت تولید تراکتور بر مبنای سطح زیرکشت اراضی

پرداخت ماهانه ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

وی در ادامه به گلایه برخی از کشاورزان در خصوص توزیع نامناسب کود اشاره کرد و متذکر شد: سیاست توزیع کود یک سیاست واحد است و تخصیص کود به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و در مرحله آخر براساس سطح سبز به کشاورز تعلق می‌گیرد، در واقع کارشناسان ما در آخرین مرحله بازدیدی از مزارع خواهند داشت و در صورت سبز بودن مزرعه موردنظر، کود به کشاورز اختصاص می‌یابد.


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان بر اثر خشکسالی از بین رفت، افزود: اراضی کشاورزی که بر اثر خشکسالی خشک شده دیگر توجیهی برای کود دادن به آن وجود ندارد لذا سهمیه کود این اراضی برای افزایش پتانسیل تولید به سایر مزارع اختصاص می‌یابد تا شاهد افزایش بازدهی در تولید باشیم.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.