اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه کشاورزی مکانیزه کشور

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۱/۱۰/۱۵

اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه کشاورزی مکانیزه کشور

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به منظور مکانیزه کردن کشاورزی و افزایش تولید محصول در واحد سطح خبر داد.

هوشنگ محمدی در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه ادوات ، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در گفت و گویی افزود: از این میزان تاکنون ۲۰هزار میلیارد ریال جذب شده و بقیه آن تا پایان امسال جذب خواهد شد.

وی گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان در گرو تامین ماشین آلات و ادوات پیشرفته و به روز دنیا است.

محمدی ادامه داد: کشوری در دنیا به اقتدار پایدار می‌رسد که به امنیت نظامی، غذایی و فناوری دست یابد و خوشبختانه ظرفیت‌های کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی در حوزه کشاورزی وجود دارد.

وی برپایی نمایشگاه ادوات، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در اهواز را فرصتی برای آشنایی بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی و کارشناسان و متخصصان این بخش بیان کرد و افزود: خوزستان قطب نخست کشاورزی کشور است و ضرورت دارد کشاورزی این استان بیش از پیش مکانیزه شود.

کشت قراردادی در یک میلیون هکتار گندم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیرجهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری یک میلیون هکتار از گندمزارهای کشور به صورت قراردادی زیرکشت قرار گرفته است.

محمدی توسعه کشت قراردادی را راهبرد اصلی وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: استقبال کشاورزان گندمکار از کشت قراردادی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه برای امنیت غذایی، الگوی کشت که قانون و برنامه است باید اجرا شود گفت:اجرای طرح الگوی کشت مختص هر استان اقدامی جسورانه بوده که توسط محققان در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویح کشاورزی طراحی شده است.

محمدی با بیان اینکه این الگو نیازمند الزاماتی است که کشاورزان باید همراهی کنند، ادامه داد: ساختار جهاد کشاورزی نیز نیازمند تغییر است.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را با توجه کم آبی در کشور و بهره وری بیشتر را از دیگر اولویت‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم بیان کرد و گفت:مساحت فعلی گلخانه های کشور ۲۵هزار هکتار است و طبق برنامه تا پایان فعالیت دولت سیزدهم این رقم به بیش از ۱۵۰هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با ۶۴هزار کارمند، محقق و مدیر و ۴.۵میلیون تولیدکننده در بخش کشاورزی نقش ممتازی در امنیت پایدار کشور ایفا می‌کند.

یازدهمین نمایشگاه ادوات، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی سه‌شنبه شب در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۴شرکت سازنده تجهیزات و ادوات کشاورزی از ۱۵استان آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، اصفهان، فارس، خوزستان، همدان، مرکزی، تهران، کردستان، قزوین، لرستان، کرمان، مازندران و البرز آخرین فناوری‌های تولید تجهیزات کشاورزی روز دنیا را عرضه کرده‌اند.

نمایشگاه تخصصی ادوات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از ۱۳تا ۱۶دی به مدت چهار روز از ساعت ۱۵تا ۲۱برای بازدید عموم مردم، صاحبان صنایع و متخصصان و کشاورزان خوزستان دایر است.

استان خوزستان با وجود آنکه سالانه حدود ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی معادل ۱۴درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را تولید می‌کند از کمبود و ناکافی بودن تجهیزات و ادوات کشاورزی از جمله تراکتور رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از ایرنا، خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در صورت تامین آب، زهکشی و تسطیح اراضی امکان توسعه اراضی تا ۲.۲میلیون هکتار را دارد.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.