تخصیص اعتبارات خاص برای متعادل کردن قیمت تراکتور

خبرگزاری تراکتور

۱۴۰۰/۱۱/۰۷

تخصیص اعتبارات خاص برای متعادل کردن قیمت تراکتور

به گزارش خبرگزاری تراکتور به نقل از ایرنا، محمدجواد عسکری در نشست جمع بندی نظارت میدانی کارخانه تراکتورسازی تبریز افزود: امروز از نزدیک ظرفیت ها و قابلیت های این واحد تولیدی را دیدیم، اقدامات ارزشمندی در آن صورت گرفته و ظرفیت بالقوه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: امنیت غذایی در بین کشورهای دنیا دارای اهمیت است و به امنیت ملی گره خورده است؛ در کشور ما نیز به رغم وجود قابلیت ها، از ظرفیت بخش کشاورزی به خوبی استفاده نشده، با استفاده از ظرفیت این حوزه می توانیم در زمینه ارزآوری فضای خوبی را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه به اقتصاد مقاومتی و رونق و جهش تولید عمل نشده است، اضافه کرد: می توان گفت تحریم ها برای کشور ۲۰ درصد مشکل ایجاد کرده است، اما ۸۰ درصد مشکلات موجود ناشی از سوء مدیریت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کارخانه تراکتورسازی ظرفیت ها و قابلیت ها پای کار آمده، اما از آن حمایت نشده است، ادامه داد: فضای بخش کشاورزی به واسطه بی تدبیری ها شکننده شده و سفره مردم و کشاورزان کوچکتر شده است، از سوی دیگر دست های پشت پرده در حوزه نهاده های دامی، چالش ایجاد می کند.

عسکری با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی برای ما دارای اهمیت است و باید در این حوزه در قالب نقشه راه حرکت کنیم، عنوان کرد: رویکرد کمیسیون کشاورزی خرکت رو به جلو بوده و تاکنون طرح های خوبی تصویب کرده ایم؛ این طرح ها شامل طرح امنیت غذایی نیز می شود: در این طرح مباحثی در زمینه صدور اسناد اراضی و تامین سوخت ادوات کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده و بسیاری از کاستی ها را رفع می کند.

وی افزود: در گذشته قیمت محصولات با نگاه بالا به پایین در شورای اقتصاد تعیین می شد، اما با اقدام کمیسیون کشاورزی در حال حاضر شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده که در آن کفه ترازو به نفع کشاورزان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی در حال تهیه طرح هایی در حوزه رونق صادرات، جلوگیری از زمین خواری و واگذاری اراضی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قصد داریم فضا را به گونه ای پیش ببریم که کشاورزان با میل و رغبت فعالیت کنند، گفت: در حال حاضر نیازمند تراکتورهایی با قدرت موتور بالا هستیم، حدود ۳۰ هزار متقاضی خرید تراکتور در صف قرار گرفته اند، با وجود این شرایط اما باید مازاد تولید صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه قیمت تراکتور نشست های زیادی در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل شده است، ادامه داد: در ابتدای سالجاری محصولات تراکتورسازی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتند و جهش قیمتی مجدد به کشاورزان آسیب جدی وارد می کند.

عسکری با اشاره به اینکه در زمینه تعیین قیمت تراکتور نمی توان به برگزاری یک نشست اظهارنظر کرد، گفت: روز یکشنبه هفته آینده با حضور دستگاه های متولی، مدیرعامل تراکتورسازی، نمایندگان استان آذربایجان شرقی، وزرای جهادکشاورزی و اقتصاد، مدیرعامل بانک مرکزی و بانک های عامل نشستی در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز کارخانه تراکتورسازی برگزار می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه با بروز برخی مشکلات، انگیزه کشاورزان در حال از بین رفتن است.

 

بیشتر بخوانید:

جدیدترین لیست قیمت جدید شرکت تراکتورسازی ایران

قیمت های باور نکردنی تراکتور

بازار داغ تراکتور های دست دوم در آمریکا

 

نماینده تبریز: تراکتورسازی با مشکل مالی مواجه است

نماینده مردم تبریز در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش بسیار زیاد قیمت مواد اولیه شرکت تراکتورسازی را با مشکل مالی مواجه ساخته است، گفت: کمیسیون کشاورزی متقاعد شد تا این مجموعه از لحاظ کمک‌های ارزی از سوی بانک مرکزی و قیمت کالاهای نهایی مورد حمایت قرار گیرد.

علیرضا منادی افزود: از خط تولید این کارخانه که انواع متنوعی از تراکتورها را با کیفیت بالایی تولید می کند، حدود ۵۰۰ هزار دستگاه در مزارع کشور و دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز از رئیس و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی دعوت به عمل شد تا از این مجموعه صنعتی مورد افتخار که پشتوانه ای برای کشاورزان نیز می باشد بازدید به عمل آورند ادامه داد: در جریان این بازدید رئیس و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی متقاعد شدند تا این مجموعه هم از لحاظ کمک‌های ارزی از سوی بانک مرکزی و هم از حیث قیمت کالاهای نهایی و تراکتور مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

منادی گفت: از آنجایی که در دنیای کنونی توسعه کشاورزی و افزایش بهره وری نیازمند مکانیزاسیون می‌باشد، بنابراین تکمیل و تجهیز جامعه کشاورزی به مکانیزاسیون روز ضروری به نظر می رسد.

تراکتورسازی ایران با بیش از نیم قرن قدمت، تنها تامین کننده تراکتور بخش کشاورزی کشور است و سالانه حدود ۲۰ هزار دستگاه تراکتور در ۱۴ نوع مختلف تولید می کند.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.