بازار داغ تراکتور های دست دوم در آمریکا

۱۴۰۰/۰۸/۳۰

بازار داغ تراکتور های دست دوم در آمریکا

بازار تراکتور های متسعمل در حال حاضر به دلیل تقاضای سیری ناپذیر خریدار های داخلی و خارجی به تنها راه کشاورزان برای برداشت ذرت، گندم و سویا تبدیل شده و از همین جهت اهمیت بسزایی یافته است.

در آمریکا کسی بهتر از گِرِگ پیتِرسون (Greg peterson) بر بازار تراکتور های دست دوم مسلط نیست.

بازار تراکتور های متسعمل در حال حاضر به دلیل تقاضای سیری ناپذیر خریدار های داخلی و خارجی به تنها راه کشاورزان برای برداشت ذرت، گندم و سویا تبدیل شده و از همین جهت اهمیت بسزایی یافته است. بعد از گذشت چهار هفته از اعتصاب کارگران شرکت جان دیر (John Deere)؛ تنها راه باقی مانده کشاورزان برای تامین نیاز خریداران غلات، خریداری و استفاده از تراکتور های دست دوم است.

به باور آقای پیترسون، در 32 سال سابقه کاری وی، بازار تا به حال به این آشفتگی نبوده است. وی در هر مزائده ای که در چند ماه اخیر شرکت کرده شاهد شکست رکورد قیمت مدل های مختلف تراکتور بوده است.  شاخص ارزش فصلی آقای پیترسون (وی آنرا بعد از درخواست های مکرر وال استریت از او برای اطلاعات بازار ایجاد کرد) به عدد 9.5 صعود داشته که با رکورد های یک دهه قبل برابری میکند.

 

شاخص در نه ماه اول سال 22% رشد داشته و انتظار میرود که همچنان به رشد خود ادامه دهد. این رشد، بازار آرام کشاورزی آمریکا را به بازاری با تورم بسیار بالا تبدیل خواهد کرد. عوامل زیادی نیز در افزایش تورم صنایعی چون خودرو و تلویزیون نقش دارند. مواردی مانند افزایش تقاضای نقدی و یا کمبود مواد نیمه رسانا نمونه هایی از این عوامل اند. در صنعت ماشین های کشاورزی، علاوه بر موارد ذکر شده توقف تولید شرکت جان دیر که یکی از بزرگترین شرکت های تولید ماشین آلات است نیز به این تورم دامن زده است.

به گفته پیترسون بازار الان بسیار میتواند سود زا باشد و دقیقا در همین شرایط کارگران شرکت جان دیر اعتصاب کرده اند.

آقای پیترسون 55 سال سن داشته و به نمادی در بازار تراکتور تبدیل شده است. وی در طول این مدت در ده ها مزائده در غرب میانه شرکت داشته است.

فروش گزارش های فصلی به سرمایه داران،راه اندازی وبسایت،پخش برنامه هفتگی نیم ساعته در یوتیوب و برپایی مزائده ای با برند خودش از فعالیت های آقای پیترسون برای رشد کسب و کارش هستند.

 

همیشه در اواخر سال، بازار ادوات و ماشین آلات آشفتگی هایی دارد. قوانین مالیاتی کشاورزان را وادار میکند تا قبل از اتمام سال، مقداری از سود را برای ارتقای ماشین آلات خود هزینه کنند. با اینکه رشد صعودی قیمت غلات کشاورزان سود خوبی دریافت کرده اند اما تجهیزات موجود در بازار بسیار محدود اند.

با اینکه آقای پیترسون از توضیح راجع به شاخص اش امتناع میکرد با اندکی توجه میتوان دریافت که تمامی مزائده ها نشانگر صعود حتی بیشتر شاخص هستند. این افزایش قیمت تراکتور ها به جایی رسیده که برخی کشاورزان نگرانند که شاید نتوانند برای کشت سال بعد خود تراکتوری داشته باشند.

یکی از موارد را اگر بخواهیم به عنوان مثال بیان کنیم: تراکتور جان دیر سالم و کم کار ساخته شده در سال 1998 و 1000 ساعت کارکرد. مزائده این تراکتور از 100.000 دلار شروع شده و به قیمت 170.000 دلار به فروش رسیده است که 25.000 دلار بیشتر از رکورد قیمت قبلی برای همین مدل بوده است. خریدار این تراکتور نیز به حدی ناچار بوده که 24 ساعت را در مسیر رفت و برگشت سپری کرده تا فقط بتواند تراکتوری برای زمین کشاورزی خود تامین کند


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.