جلسه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک به تعویق افتاد / لیست قیمت خرید تایید شده محصولات استراتژیک

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

جلسه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک به تعویق افتاد / لیست قیمت خرید تایید شده محصولات استراتژیک

شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک که تشکیل آن دو ماه معطل معرفی نماینده وزیر جهاد کشاورزی بود و قرار بود با توجه به معرفی نمایندگان وزیر، اولین جلسه‌اش امروز برگزار شود، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه قرار بود نخستین جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی امروز شنبه ١٨ بهمن ماه برگزار شود اما یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر از به تعویق افتادن آن خبر داد و گفت: این جلسه به روز دوشنبه ٢٠ بهمن ٩٩ موکول شده است.

همچنین عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت تعویق در برگزاری این جلسه گفت: دو نفر از وزرایی که قرار بود در این جلسه شرکت کنند به دلیل دهه مبارکه فجر، سفرهای استانی داشتند و به همین دلیل جلسه به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه دو کشاورز خبره از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای عضویت در این شورا انتخاب شده‌اند، افزود: آقایان رسولی و رضازاده دو کشاورزی هستند که در این شورا حضور خواهند داشت.

تأخیر در برگزاری اولین جلسه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک در حالی است که تشکیل این شورا دو ماه نیز معطل معرفی کشاورزان خبره از سوی وزیر جهاد کشاورزی بود و کمیسیون کشاورزی مجلس از وزیر جهاد خواسته بود هر چه زودتر این شورا را تشکیل دهد.

تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک پس از آن کلید خورد که به دنبال تخلفات دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، قانون خرید محصولات استراتژیک را اصلاح کرد؛ در این اصلاحیه مقرر شد قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک را به جای شورای اقتصاد، شورایی متشکل از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس نظام مهندسی کشاورزی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و دو کشاورز خبره به انتخاب وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد ملی گندم کاران و دو نماینده مجلس به عنوان عضو ناظر تعیین کنند.

در این اصلاحیه تصریح شده که شورای مذکور می‌تواند قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی که در شروع سال زراعی جاری توسط شورای اقتصاد تعیین شده را نیز بازنگری کند. به همین دلیل بسیاری از کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی برای تشکیل شورای مذکور لحظه شماری می‌کردند چرا که معتقدند نرخ خرید محصولات، عادلانه تعیین نشده است و انتظار دارند تا شورای مذکور در این نرخ‌ها بازنگری کند.

بر این اساس، اگرچه قانون اصلاح خرید تضمینی ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد اما تا هفته گذشته و علیرغم پیگیری‌های مکرر خبرنگار مهر، از تشکیل آن خبری نبود چرا که وزیر جهاد کشاورزی دو کشاورز خبره را جهت عضویت در شورا معرفی نکرده بود.

هفته گذشته یک منبع آگاه به خبرنگار مهر خبر داد که وزیر جهاد کشاورزی دو کشاورز را برای عضویت در شورا معرفی کرده و قرار است جلسه اول شورا هفته آینده (همین هفته) برگزار شود اما امروز خبر رسید که جلسه اول شورا به دلیل عدم امکان حضور وزرای دولت، به تعویق افتاده است.

این جلسه طبق آخرین اطلاغات رسیده قرار است دوشنبه 20 بهمن ماه تشکیل شود و بعد از مدت ها انتظار تکلیف قیمت نهایی محصولات مشخص شود.

 

لیست قیمت های تایید شده محصولات کشاورزی که تایید شده اند و قرار است تصحیح شوند.

قیمت محصولات کشاورزی در سال 99

دوستانی که از طریق تلفن همراه ما را دنبال میکنند بر روی کلمه قیمت ضربه بزنید و قیمت ها را به وضوح مشاهده فرمائید.

خرید محصولات کشاورزی

دوستانی که از طریق تلفن همراه ما را دنبال میکنند بر روی کلمه قیمت ضربه بزنید و قیمت های تایید شده برای خرید میوه را به وضوح مشاهده فرمائید. 

بیشتر بخوانید:

باز شدن سامانه ثبت نام تراکتور / شرایط و مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات تراکتور

چگونه از لاستیک های تراکتور خود نگهداری کنیم؟

آنالیز استاتیکی اکسل جلوئی تراکتور MF285


نظرات کاربران

بدون نام
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۲۲:۲۵:۳۷
با سلام
دوستان توجه کنین،همان گونه که خبر دارین در خرداد ماه تعداد کسیری از افرادی که با نمایندگی ها دست بودن اومدن به تعداد دلخواهشان تراکتور ثبت نام کرده و خریداری کردن.من ب شخصه کسی رو میشناسم که با کارت ملی های فامیل و همسایه تراکتور اورد اونم با قیمت کارخانه.۱۷ دستگاه تراکتور با قیمت کارخانه اوردن به قیمت بازار هم میفرشند...اما من کشاورز میرم‌جهاد میگه با تسهیلات میدیم.از اون گذشته بلا ۷۰۰ پرونده دارن باید مدارکتو کامل بیاری منتظر بمانی....
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر بله متاسفانه اینکه در توزیع تراکتورهای جهاد چه صورت نقدی و چه به صورت تسهیلاتی بی عدالتی زیادی رواج دارد و هیچکس نمیتواند این موضوع را انکار کند. مجموعه تراکتور در تلاش است تا بتواند صدای شما کشاورزان عزیز را به گوش مسئولان برساند. امیدواریم گرهی هر چند کوچک از کار شما باز شود. خدمت به شما افتخار ماست.
علی
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۲۱:۵۶:۰۸
با عرض سلام و ادب آخه خدارو خوش میاد کشاورز با هزار مصیبت گندم میکاره اونم دیمه بیشترش بارون بباره میشه نباره نه تورو خدا انصاف کنین همه چی پنج برابر شده ولی گندم نیم برابر 3 میلیون اجاره زمین دیمه 1.5 بذر گندم و 3 میلیونم کمباین ماشین کاشت سموم 2 میلیونم کود هس میشه 9.5 میلیون اگه زیاد بده 2 تن میده بخدا کشاورز در ضرره با قیمتای شما انشاءالله یکی به فکر کشاورز باشه.
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر مجموعه تراکتور در تلاش است تا صدای شما کشاورزان عزیز را به گوش مسئولان برساند. در تارخ 20 بهمن ماه قرار است جلسه اصلاح قیمت خرید گندم تشکیل شود امیدواریم که قیمت تعیین شده برای شما کشاورزان عزیز مایه شادی و امیدواری شود. خدمت به شما افتخار ماست.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.