تامین سوخت مشکل این روزهای کشاورزان/ مکانیزاسیون؛ حلقه مفقوده بهره‌وری کشاورزی در ایران / مراحل ثبت نام اینترنتی جهت دریافت سوخت کشاورزی

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۱/۰۷

تامین سوخت مشکل این روزهای کشاورزان/ مکانیزاسیون؛ حلقه مفقوده بهره‌وری کشاورزی در ایران / مراحل ثبت نام اینترنتی جهت دریافت سوخت کشاورزی

کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان بیجار است که پس از سال‌ها هنوز هم به صورت سنتی انجام می شود و اقتصادی کردن آن نیازمند استفاده از فناوری مدرن است.در پایان خبر مراحل جزء به جزء نحوه ثبت نام و دریافت کارت سوخت را بیان کرده ایم. 

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور؛ به نقل از کُردتودی، شهرستان بیجار از شهرهای استان کردستان است که دارای قابلیت ها و ظرفیت های متعددی در زمینه معدن، کشاورزی، دامپروری، صنایع و گردشگری است که توجه به هر کدام و ایجاد زیر ساخت های آن موجب رونق و گسترش شهرستان در تمامی ابعاد می گردد.

کشاورزی یکی از ظرفیت های مهم شهرستان بیجار است که پس از سال ها هنوز هم به صورت سنتی قابل بهره برداری است.

در حال حاضر کشاورزی و درآمد حاصل آن به عنوان منبع درآمد خانواده های بیجاری است که به صورت سنتی از آن استفاده می نمایند.

اقتصادی کردن کشاوزی سنتی با بکار گیری فناوری مدرن امکان پذیر است

اقتصادی کردن کشاوزی سنتی با بکار گیری فناوری مدرن امکان پذیر است، این در حالی است که کمبود نقدینگی، بهره های بالای بانکی و بالا بودن قیمت مواد اولیه، موجب رکود در بخش تولید ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بیجار شده است و از سوی دیگر چون اکثر کشاورزان دانش استفاده از این ماشین آلات را ندارند، امکان بهره برداری از این امکانات وجود ندارد.

با توجه به  مساحت قابل توجه اراضی کشاورزی درشهرستان بیجار، توسعه و رشد کشاورزی با استفاده از به روزترین روشهای موجود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا کشاورزی مبنای توسعه یک شهر می تواند باشد.

حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و نیل به استقلال، رابطه مستقیمی با تولیدات کشاورزی دارد، تکنولوژی متناسب با نوع منطقه و مزرعه از اهمیت بسزایی برخوردار است که علاوه بر مکانیزه کردن مزارع و مزیت های مرتبط بر آن صرفه اقتصادی را نیز به دنبال خواهدداشت. بنابراین برنامه ریزی در انتخاب مناسب ادوات در یک مزرعه جهت پیشبرد اهداف مکانیزاسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مکانیزه کردن مزارع، تجهیز مزارع به سیستم های آبیاری نوین و نوسازی ماشین آلات مدرن کشاورزی می تواند علاوه بر کاهش هزینه سطح زیر کشت و سختی کار کشاورزی و ضایعات محصول، مقابله با آفات و بیماری‌ها، بهره وری از نیروهای کارگری و کیفیت کار زراعی و همچنین تولید را نیز افزایش دهد، بعلاوه امکان انجام امور کشاورزی در کمترین زمان ممکن و انجام به موقع عملیات کشاورزی را سبب می شود.

ابعاد دیگر مکانیزاسیون کشاورزی که توسعه و پیشرفت و افزایش تولید را به دنبال دارد خاک شناسی، بهبود کیفیت آبیاری، اصلاح بذر و  بهینه سازی عملیات است.

کشاورزان عزیز ما باید روش‌های نوین کشاورزی را جایگزین روش‌های سنتی قدیمی نمایند، این امر موجب می‌شود که در مصرف آب به نحو چشمگیری صرفه جویی می شود، بعلاوه مکانیزه کردن سیستم آبیاری مزارع و اصلاح الگوهای کشت و ‌آبیاری حداکثر بهره‌ برداری از حداقل آب را بدنبال خواهد داشت.

باتوجه به فواید و مزایای مکانیزاسیون و بستر مناسب کشاورزی در بیجار، با تدبیر و همت مسؤلین و کشاورزان میتوان آینده کشاورزی روشنی را برای بیجار ایجاد کرد و با فراهم نمودن زمینه های مناسب در این زمینه مانع از مهاجرت روستائیان به شهر و رشد منفی جمعیت در شهر ستان بیجار باشیم.

دامپروران بیجاری از نبود بیمه رنج می برند

حبیبی مدیر عامل تعاونی دامداران شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۹۸ نفر از دامپروران شهرستان بیجار عضو تعاونی هستند و مشکل اصلی آنها نداشتن بیمه است که جهاد کشاورزی به افرادی خدمات ارائه می دهد که دارای بیمه باشند.

۵ هزار تراکتور و ۵۰۰ کمپاین در فصل برداشت در بیجار فعالیت دارند

محمد شهنواز مدیر عامل تعاونی تراکتور دارن بیجار بیان داشت: ناوگان کشاورزی شهرستان بیجار فرسوده است و نیازمند تجهیر و مکانیزسیوان کشاورزی است که متاسفانه تعداد عرضه  تقاضا در شهرستان بیجار با همدیگر همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار تراکتور و ۵۰۰ کمپاین در بیجار وجود دارد، گفت: متاسفانه ماشین آلات کشاورزی بیجار فرسوده است و همین عامل موجب پایین آمدن راندامان تولید گندم شده است.

مدیر عامل تراکتورداران بیجار ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۴۸۳  نفر از کشاورزان بیجاری تقاضای درخواست تراکتور داده اند که میزان سهمیه شهرستان بیجار بسیار ناچیز است.

تامین سوخت ادوات مهمترین مشکل کشاورزان کردستان

سید حسین رحیمی نماینده انجمن کشاورزان خبره استان کردستان با تاکید بر اینکه مشکلات بخش کشاورزی هر روز زیادتر می شود، افزود: بالا رفتن هزینه های کشاورزی موجب بروز ضرر و زیان های برای طیف کشاورزان شده است.

وی افزود: در سال ۸۰ الی ۸۲ قیمت یک دستگاه تراکتور شش سیلندر ۷ میلیون بود و برای دریافت تسهیلات هم یک نفر ضامن می خواست، اما در سال ۹۹ قیمت همان تراکتور به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و با کیفیت خیلی پایین تر و ۶ نفر هم برای دریافت تسهیلاتش باید ضامن داشته باشید.

نماینده انجمن کشاورزان خبره استان کردستان گفت: یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان شهرستان بیجار تامین سوخت برای ادوات کشاورزی در فصل برداشت گندم است.

رحیمی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹ میلیون لیتر سوخت به شهرستان بیجار اختصاص داده شد که ۱۷ میلیون لیتر آن را دریافت کردیم و درست زمانی سوخت ارسال می‌شد که یک روزه اتمام حواله های سوخت مانده و باطل می شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان بیجار یک سوم گندم استان کردستان را تولید می کند، بیان داشت: باید طبق تدبیر مسئولان بخش کشاورزی یک سوم ماشین آلات بخش کشاورزی در اختیار این شهرستان بود که متاسفانه تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

نماینده انجمن کشاورزان خبره استان کردستان با تاکید بر اینکه دولت هم در جیب کشاورزان دست کرده و جفای زیادی به قشر تولید کننده می شود، اظهار داشت: شهرستان بیجار از نظر جاده کشی، گاز رسانی در ردیف آخر استان است که استفاده از آب های زیر زمینی هم به آن اضافه شده است و شهرهای دیگر از سفره های آب زیر زمینی استفاده می کنند اما شهرستان بیجار دشت ممنوعه اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت خدمت به کشاورزان و فراهم آوردن شرایط لازم جهت تولید بالا است و هیچ منتی هم نیست و مدیران شهرستان بیجار باید تدبیری برای استفاده آب سد تالوار و سید سیازخ برای سیراب کردن زمین های کشاورزی شهرستان داشته باشند.

 

مراحل ثبت نام اینترنتی جهت دریافت سوخت کشاورزی

 

مراحل ثبت نام اینترنتی جهت دریافت سوخت کشاورزی

1-ثبت نام در سایت  tejaratasan.ir   در قسمت ثبت نام شخص حقیقی به همراه اسکن کارت ملی و دریافت نام کاربری و رمز عبور.

2-ثبت نام در سایت  agri.tejaratasan.ir   در قسمت ثبت نام شخص حقیقی:

در صفحه اول پس از پر کردن مشخصات شخص و دریافت کد رهگیری بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک میکنیم در صفحه بعد کاربرد مورد نظر را انتخاب میکنیم (به عنوان مثال ادوات و ماشین آلات کشاورزی یا موتور پمپ آب کشاورزی) ، در صفحه بعد مشخصات وسیله مورد نظر ، محل استفاده و ... (فقط گزینه های ستاره دار کافیست) ، در صفحه بعدی هم فقط مشخصات دستگاه را پر کرده و درج ادوات را می زنیم پس از درج شدن وسیله در کادر از سایت خارج میشویم.

3- تأیید ادوات در سایت اگری با ورود به اکانت اداره:  در قسمت جستجو و تأیید ادوات نام شخص را پیدا کرده و تأیید میکنیم.  (24 ساعت پس از تأیید شخص میتواند درخواست سوخت ارسال کند)

4-پس گذشت 24 ساعت از تأیید،  در سایت  tejaratasan.ir   با ورود به نام کاربری شخص درخواست سوخت ارسال میکنیم همراه با ارسال مدارک وسیله مورد نظر.با طی مراحل زیر:

 ابتدا ورود به نام کاربری سپس گزینه ثبت درخواست جدید  را انتخاب میکنیم در قسمت بعد کاربرد مورد نظر (ماشین آلات کشاورزی یا پمپ آب سیار) را انتخاب نموده و گزینه ادامه را می زنیم ، درصفحه بعد پس از تیک زدن نام وسیله در بالای صفحه و  پر کردن کلیه گزینه ها از جمله استان و شهرستان سکونت، آدرس، تلفن، مقدار سوخت مورد نظر  و توضیحات وارد صفحه بعد میشویم.( در قسمت توضیحات نوع وسیله یا تعداد آنها را درج میکنیم بعنوان مثال: یک دستگاه تراکتور بالای 60 اسب) و در صفحه آخر مدرک مالکیت وسیله را اسکن کرده و ارسال میکنیم.

5- 24 الی 48 ساعت پس از ارسال درخواست حواله سوخت را از همان سایت پرینت میگیریم.

تذکر: برای اضافه کردن ادوات برای کاربرانی که قبلاً  ثبت نام نموده و اینک وسیله جدید خریداری کرده اند در سایت agri.tejaratasan.ir   پس از ورود به اکانت اداره در قسمت جستجوی مصرف کنندگان > جستجو و تأیید ادوات مصرف کننده، کد ملی شخص را جستجو میکنیم سپس در صفحه بعد با توجه به وسیله مورد نظر، در قسمت ادوات و ماشین آلات کشاورزی یا موتور پمپ آب کشاورزی گزینه اضافه کردن آیتم جدید را کلیک میکنیم  در صفحه بعد مشخصات وسیله مورد نظر ، محل استفاده و ... (فقط گزینه های ستاره دار کافیست) ، در صفحه بعدی هم فقط مشخصات دستگاه را پر کرده و درج ادوات را می زنیم پس از درج شدن وسیله در کادر از سایت خارج میشویم و مجدداً جهت تأیید وسیله وارد سایت میشویم و در قسمت تأیید ادوات با پیدا کردن نام شخص آن را تأیید میکنیم.

بیشتر بخوانید:

شرایط و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کشاورزی از بانک کشاورزی

آشنایی با رتیواتور و آموزش نکات نگهداری و کار با آن

آشنایی با 10 نوع تراکتور مختلف در صنعت


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.