پایگاه خبری اگرو فود نیوز هشدار به کشاورزان؛ قیمت جهانی تراکتور به شدت افزایش می یابد

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

پایگاه خبری اگرو فود نیوز هشدار به کشاورزان؛ قیمت جهانی تراکتور به شدت افزایش می یابد

کارشناسان جهانی به کشاورزان هشدار می‌دهند قیمت تراکتورهای کشاورزی در فاصله سالهای 2018 تا 2025 به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از  پایگاه خبری اگروفودنیوز، بر اساس پیش‌بینی‌ کارشناسان قیمت انواع تراکتورهای کشاورزی در جهان در فاصله سالهای 2018 تا 2025 یعنی از سال 97 تا 7 سال دیگر به شدت افزایش خواهدیافت.

بر اساس مطالعات کارشناسان که در نشریه «دیجیتال ژورنال» منتشر شده است، دلیل این افزایش گرایش کشاورزان به استفاده بیشتر از نوع جدیدی از کشاورزی به نام «کشاورزی ترکیبی» است که در سالهای آینده گسترش بیشتری خواهد داشت.

«کشاورزی ترکیبی» که در ایران به «کشاورزی حفاظتی» مرسوم است چند سالی است وزارت جهاد کشاورزی روی آن کار می‌کند، یعنی پشت تراکتور چندین ادوات کشاورزی وصل می‌شود و به جای اینکه تراکتور چندین بار در زمین کار کند تنها با یک بار کار کردن چندین کار را انجام می‌دهد.

وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید چنین کاری باعث جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

در جهان هم چنین اقدامی از سالها پیش انجام می‌شده اما به گفته کارشناسان در آینده گسترش بیشتری خواهد داشت و باعث می‌شود که استفاده کشاورزان از تراکتورها و ادوات کشاورزی پیشرفته بیشتر شود و صنایع مجبور می‌شوند تراکتورهای به روزتر و کارآمدتری را بسازند که در اینصورت قیمت آنها هم زیاد خواهد شد.

ایران  نیاز جدی به تولید و مونتاژ تراکتورهای پیشرفته دارد و طی سالهای گذشته صنعت تراکتورسازی ما در ایران از رشد بطئی برخوردار بوده و نیاز جوانان امروزی را در حوزه کشاورزی برآورده نمی‌کند. ضمن اینکه این تراکتورها جوان پسند نیستند و کار با آنها در مقایسه با تراکتورهای کشورهای پیشرفته بسیار سخت تر است.

در حال حاضر شرکت تراکتورسازی  ایران که کارخانه آن در تبریز است و در سال 1347 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد

شرکت تراکتورسازی ایران تولید خود را با مونتاژ تراکتورهای رومانی u650 وu651  از سال 1348 آغاز کرده است، در سال 1354 اولین تراکتورهای MF در چهار نوع MF135 با قدرت 45 اسب بخار، MF165 با قدرت 62 اسب بخار، MF185 با قدرت 72 اسب بخار و MF295 با قدرت 92 اسب بخار به بازار عرضه شد.
از سال 1356 تراکتورهای سبک MF285 جایگزین تراکتورهای رومانی شد. بین سالهای 1366 و 1371 شرکت های آهنگری، موتورسازان، ریخته گری، خدمات صنعتی و ماشین الات صنعتی با هدف بهره برداری از منبع و امکانات شرکت، استفاده از ظرفیت های مازاد شرکت، منعطف و چابک نمودن شرکت مادر، عدم تمرکز و توجه به توسعه محصولات و توسعه تولیدات جانبی از شرکت مادر جدا شدند.

پی نوشت: همراهان سایت تراکتور این خبر برای آگاهی شما از هشدار جهانی کارشناسان متخصص در سال 2018 منتشر شده است.

ناگفته نماند گویا همانطور که ایران همیشه در ضمینه گرانی و نابسامانی در بازار های جهانی پیش قدم است در این ضمینه نیز پیشگام بوده است و در کمتر از دو سال از شروع این پیش بینی تراکتور 400 درصد گران شده است و کارخانه تراکتورسازی که در سال 99 برای ثبت نام تراکتور باز نشده است و از سوی دیگر تحویل تراکتورهایی که سهمیه افراد ثبت نام کرده هستند و به جهاد کشاورزی تحویل داده میشوند با بی عدالتی پخش میشوند و بر این گرانی ها دامان میزنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

افزایش قیمت تراکتور بی رویه پیش می رود / قیمت تراکتور از فولاد پیشی گرفت

 

اعلام جدید ترین قیمت تراکتورهای باغی و زراعی / جدید ترین قیمت تراکتور

 

اعلام شرایط و مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات خرید تراکتور، ماشین آلات و ادوات کشاورزی


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.