رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی: تراکتور ۴۴درصد گران شد

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۰/۰۴

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی: تراکتور ۴۴درصد گران شد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی جناب آقای کامبیز عباسی از افزایش ۲ مرحله‌ای قیمت تراکتور طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از باشگاه خبرنگاران، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه سطح اعتباری مکانیزاسیون برای حمایت از برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: این خط اعتباری برای حمایت از کشاورزان جهت توسعه مکانیزاسیون و رسیدن به اهداف تولیدی در سطح استان‌هاست.

او افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید تراکتور و کمباین ، وزارت جهاد کشاورزی در راستای عدالت محور کردن و توسعه همگون این ۲ کالا سهمیه‌بندی کرده است.

عباسی ملاک سهمیه‌بندی تراکتور را مبنای سطح زیرکشت، نوع محصول، وضعیت موجودی ماشین آلات و تامین تراکتور طی ۲۴ سال گذشته اعلام کرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون ادامه داد: اگر تراکتور و ماشین آلات کشاورزی را سهمیه‌بندی نمی‌کردیم، تراکتور در اختیار یک تعداد کشاورز با درآمد بالا قرار می‌گرفت، در حالی که هدف ما صرفا بهره برداران عمده در فعالیت‌های کشاورزی نیستند.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۸۰ قلم ماشین، لوازم، تجهیزات و ادوات کشاورزی بر روی سایت مرکز عرضه می‌شود، بیان کرد: این ادوات و تجهیزات کشاورزی هیچ گونه سهمیه‌بندی ندارد و متناسب با تقاضا در سطح استان‌ها عرضه می‌شوند.

 

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی؛ تراکتور ۴۴درصد گران شد

 

عباسی با بیان اینکه تراکتور و کمباین را سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده قیمت گذاری می‌کند، گفت: امسال قیمت تراکتور در ۲ مرحله، یک بار ۱۹ درصد و یک بار هم ۲۵ درصد افزایش یافته است که با این وجود اظهاراتی مبنی بر رشد ۴۰۰ درصدی قیمت واقعیت ندارد.

به گفته او، ارائه آمار و اطلاعات غیرواقعی باعث ایجاد اختلال در حوزه بازار و آسیب در بخش کشاورزی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ هزار دستگاه تراکتور در حال تحویل به کشاورزان است، بیان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته و حتی فراتر از سال‌های قبل، بیش از ۲۲ هزار دستگاه تراکتور در حال تحویل کشاورزان است. بنده این اطمینان را می‌دهم که بیش از ۹۹ درصد تراکتور‌ها در اختیار کشاورزان واقعی قرار می‌گیرد، چرا که کشاورز غیر واقعی نداریم و ممکن است با فروش در بازار آزاد در اختیار عده‌ای دلال قرار بگیرد، اما این طور نیست که ۲۲ هزار دستگاه در اختیار دلال قرار بگیرد.

او با اشاره به اینکه قیمت نجومی تراکتور و ماشین آلات در فضای مجازی ملاک‌ نیست، گفت: گرچه تراکتور با قیمت‌های بالایی در فضای مجازی فروخته می‌شود، اما این موضوع هیچ ارتباطی ندارد که تمامی‌ تراکتور‌ها خارج از فرآیند عرضه می‌شوند. تشکل‌ها ۵۰ کدملی کشاورزان نیازمند تراکتور را دادند که از بازار آزاد اقدام به خرید کردند، مرکز مکانیزاسیون به عنوان متولی امر این موضوع را پیگیری می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه اهلیت سنجی کشاورزان وظیفه اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان‌هاست، گفت: در هر یک از استان‌ها ۱۰ نفر از اعضای کمیته اهلیت کشاورزان را سنجش می‌کنند.

رئیس مرکز مکانیزاسیون با اشاره به اینکه بیش از ۲۲۸ عرضه کننده تراکتور و ماشین آلات خود را متعادل افزایش قیمت دادند، بیان کرد: ۸ تا ۱۰ نفر از تولیدکنندگان قیمت ماشین آلات را غیرمنطقی افزایش دادند که وزارت جهاد مخالف این موضوع است.

عباسی در پایان تصریح کرد: اگر کشاورزان دچار مشکلات مالی شوند، تراکتور و ماشین آلات خود را در بازار آزاد می‌فروشند، همانند فردی که خودرو خود را می‌فروشد؛ لذا به جای این بحث‌ها باید درصدد مدیریت و مانع افزایش بی رویه قیمت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

اعلام جدید ترین قیمت تراکتورهای باغی و زراعی / جدید ترین قیمت تراکتور

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران: قیمت خرید تراکتور از ۸۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است / درآمد‌ کشاورز ناچیز است / امکان کشاورزی مکانیزه وجود ندارد / کشاورزان مجبورند سنتی کار کنند

جست و جو چرایی افزایش قیمت تراکتور/ماجرای تشکیل صف برای خرید تراکتور چیست؟


نظرات کاربران

بدون نام
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۲۲:۱۳:۱۵
سلام مدیر عامل شرکت میگه ۲۲۰نمایندگی داریم و۵۰۰شهرستان سهمیه هر شهرستلن بین۱۰الی۱۵هست چه جوری ۲۲هزار میخا تحویل کشاورزان بدند شما حساب کنید که میشن چقدر ممنون از راستی ازمای مسولین
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر این اعداد و ارقام برای کسی جز مسئولان گویا قابل فهم نیست شاید ه منظور آقای عباسی اشاره و تکمیل این خبر بوده است.


تحویل 11400 تراکتور به کشاورزان در شش ماهه اول سال/جذب 1350 میلیارد تومان تسهیلاتhttps://tractor.ir/article/468/تحویل-11400-تراکتور-به-کشاورزان-در-شش-ماهه-اول-سال-جذب-1350-
میلیارد-توامن-تسهیلات
خدمت به شما افتخار ماست

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.