قیمت تمام شده ماشین‌آلات کشاورزی افزایش یافته است / ماشین آلات کشارزی به دست کشاورزان واقعی نمیرسد.

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۱۰/۰۱

قیمت تمام شده ماشین‌آلات کشاورزی افزایش یافته است / ماشین آلات کشارزی به دست کشاورزان واقعی نمیرسد.

رییس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی: براساس نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید، نرخ تمام شده ماشین آلات کشاورزی افزایش یافته و این موضوع با گران فروشی تفاوت زیادی دارد.

به گزارش خبر گزاری سایت تراکتور به نقل از ایرنا: « حمیدرضا نامی» شامگاه چهارشنبه در نشست خبری بررسی مشکلات مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش قیمت‌ها در این بخش افزود: طی یکسال اخیر افزایش بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی هزینه‌های تمام شده تولید منجر به افزایش قیمت‌ها و کاهش سود شرکت های سازنده ماشین آلات کشاورزی شده است که تاثیر این مهم با انحراف در سرمایه گذاری و خروج برخی واحدها از چرخه تولید در آینده نزدیک در بازار مشاهده خواهد شد.

رییس انجمن تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی با بیان اینکه شرکت‌های سازنده گران فروش نیستند، اظهارداشت: سهم ماشین آلات کشاورزی در قیمت تمام شده یک کیلوگرم گندم پنج درصد است ۹۵درصد باقیمانده مربوط به نهاده‌ها کشاورزی است به طوری که کشاورز در فصل کاشت تمامی بذر، کود و سم را با چندین برابر قیمت تهیه می‌کند اما برای ماشین کشاورزی یکبار هزینه می‌شود.

انحصار ماشین آلات کشاورزی با سهمیده بندی‌های استانی

نامی با اشاره به اینکه قیمت ماشین آلات کشاورزی برمبنای عرضه و تقاضا همیشه تعادلی بوده است، تصریح کرد: اکنون مشکل بخش کشاورزی و شرکت‌های سازنده ماشین آلات کشاورزی سهمیه بندی و توزیع نامناسب در استان‌ها است به طوری که ترکیبی از دلالان بخش خصوصی و کارگزاران باعث ایجاد انحراف در بازار شده اند.

وی گفت: طبق تقسیم بندی مرکز مکانیزاسیون کشاورزی هر استان و شهرستان سهمیه خاص خود را دارد به طوری که اگر یک دستگاه تراکتور و کمباین توسط کشاورز منطقه خریداری شود حداقل چند مورد به دست دلالان و بازار سیاه می‌افتد و سهمیه به دست کشاورز واقعی نمی‌رسد.

رییس انجمن تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: این درحالی‌ است که نه میزان زمین‌های زیر کشت دوبرابر شده و نه مشکلی برای شرکت‌های سازنده ماشین آلات کشاورزی در تولید پیش آمده اما کشش این کالا افزایش یافته درحالی که اگر قیمت کالایی واقعی باشد، کششی در بازار ایجاد نمی‌شود.

قیمت ماشین آلات کشاورزی با حذف سهمیه‌بندی و توزیع توسط کارگزاری‌ها۱۰ درصد کاهش می‌یابد

نامی با بیان اینکه تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی با سابقه ۵۰ ساله مورد حمایت دولت نیست، تصریح کرد: پیش از این نیز دولت سوبسیدی بابت تولید ماشین آلات کشاورزی به شرکت‌های سازنده پرداخت نمی‌کرد و اکنون اگر قرار است نرخ گذاری بر روی این ماشین آلات صورت گیرد باید توسط دستگاه‌های مربوطه همچون سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده باشد.

وی براین باور است که در صورت حذف سهمیه بندی استانی و توزیع ماشین آلات کشاورزی توسط کارگزاری ها قیمت ماشین آلات کشاورزی حداقل ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.به طور حتم کشاورزانی که تراکتور و کمباین خریداری می‌کنند به این ماشین آلات نیاز دارند و آن را وارد بازار آزاد نمی‌کنند، زیرا در نهایت باید خودشان همان کالا را گران‌تر خریداری کنند.

رییس انجمن تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: در بحث سهمیه بندی ماشین آلات کشاورزی مدیران جهاد کشاورزی برخی استان‌ها و شهرستان‌ها کشاورزان را مجبور می کنند در کنار خرید تراکتور و کمباین چندین مورد ادوات کشاورزی از جمله خطی کار و غیره با هزینه‌های بالا و از شرکت‌های خاص خریداری کنند ممکن است این اقدام به نفع شرکت‌های سازنده باشد اما در واقعیت بی‌انصافی به کشاورزان است.

وی با تاکید براینکه دلال بازی و انحصار موجب گران فروشی ماشین آلات کشاورزی در بازار شده است افزود: در برخی موارد دیده می‌شود در یک شهر و شهرستان تمامی تراکتورها و کمباین های خریداری شده از یک شرکت خاص انجام  می‌شود که این امر منجر به بروز انحصار و فساد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

جهادکشاورزی لیست دریافت کنندگان ماشین آلات کشاورزی را منتشر کند | اعلام شکایت برای بررسی بی عدالتی به کارخانه تراکتورسازی تبریز

لیست قیمت آذرماه کارخانه تراکتورسازی تبریز / افزایش ۱۷ تا ۱۲۳ میلیونی قیمت تراکتور توسط کارخانه تراکتورسازی / میانگین قیمت تراکتور به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سال پس‌انداز روستاییان است

اعلام جدید ترین قیمت تراکتورهای باغی و زراعی / جدید ترین قیمت تراکتور

لیست جدید قیمت شرکت تراکتورسازی /جدیدترین لیست قیمت کارخانه تراکتورسازی /آخرین قیمت شرکت تراکتورسازی تبریز

کارخانه تراکتور سازی علت تاخیر تحویل تراکتور را اعلام کرد/عدم تغییر قیمت تراکتور در زمان تحویل

احتکار تراکتور در انبار کارخانه ها/قیمت تراکتور وارداتی به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسید

 


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.