به ماشین آلات کشاورزی لاستیک دولتی تعلق میگیرد / قیمت لاستیک تراکتور دو برابر شده است.

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۰۹/۰۸

به ماشین آلات کشاورزی لاستیک دولتی تعلق میگیرد / قیمت لاستیک تراکتور دو برابر شده است.

خبرگزاری تراکتور | رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت لاستیک برای ماشین آلات کشاورزی بیش از دو برابر افزایش یافته است، گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تولید دستگاه‌های ذی ربط به صدور کارت سوخت برای کشاورزان توجه داشته باشد.

خبرگزاری تراکتور به نقل از اقتصاد آنلاین؛ کامبیز عباسی در نشست خبری نمایشگاه ماشین آلات ، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری با بیان اینکه سالانه این بخش کشاورزی نیاز به 300 هزار حلقه لاستیک دارد، اظهار کرد: با بخش صنعت برای در نظر گرفتن سهمیه لاستیک برای کشاورزی توافق کرده ایم، اما هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: تراکتور هر 3 سال و کمباین هر 5 سال نیاز به تعویض لاستیک دارند و در حال حاضر تعداد زیادی کشاورز منتظر دریافت لاستیک هستند.

عباسی یکی دیگر از نیازهای ضروری بخش کشاورزی را در نظر گرفتن کارت سوخت برای تولیدکنندگان این بخش عنوان کرد و افزود: میزان مصرف سوخت در بخش کشاورزی تنها 8 درصد است که 4 درصد آن در ماشین آلات استفاده می شود.

 

به ماشین آلات کشاورزی لاستیک دولتی طعلق میگیرد  قیمت لاستیک تراکتور دو برابر شده است

وی اضافه کرد: این رقم در مقابل مصرف سوخت در سایر بخش‌ها بسیار اندک است و موضوعاتی مانند قاچاق سوخت در بخش کشاورزی به هیچ عنوان قابل طرح نیست.

عباسی از افزایش 35 درصدی افزایش تولید محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود 6 هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی سرمایه گذاری شده است.

وی تاکید کرد: افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات، کاهش تغییر کاربری اراضی از جمله نتایج توسعه مکانیزاسیون است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه میزان خسارت تگرگ و سرمازدگی در هر هکتار از اراضی کشاورزی کشور 15 تا 20 میلیون تومان است، گفت: هر ساله  600 هزار هکتار از اراضی کشور با سرمازدگی و تگرگ تهدید می شود و برای مقابله با آن به دنبال توسعه و بکارگیری ماشین آلات و سامانه‌های نوین هستیم.

وی تعدادی از این سامانه‌های نوین و ماشین آلات را چاهک معکوس، مولد باد و ضد تگرگ برشمرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر باغداران برای مقابله با سرمازدگی اقدام به آتش زدن لاستیک یا ضایعات باغی می کنند که مضرات بسیاری دارد.

عباسی در پایان سخنان خود نیاز سالانه ارزی در حوزه مکانیزاسیون را 250 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: هرچند  میزان خوداتکایی ماشین آلات کشاورزی به حدود 95 درصد رسیده است، اما همچنان برای واردات برخی از ماشین آلات و تجهیزات مانند ماشین آلات مخصوص برداشت برنج یا پنبه نیاز به ارز با نرخ دولتی داریم.

افزایش حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی ایران

در ادامه این نشست علی رضا صدر زاده مجری سومین نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی با بیان اینکه این نمایشگاه از 21 تا 24 دی ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تا کنون 170 شرکت در سومین نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا روز آغاز نمایشگاه تعداد آن‌ها به بیش از 240 شرکت برسد.

وی با تاکید بر اینکه علی رغم تشدید تحریم‌ها حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه افزایش داشته است، گفت: شرکت‌های از کشورهای چین، آلمان، ایتالیا و فرانسو در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

صدر زاده همچنین از برگزاری سمپوزیوم علمی  و 14 کارگاه مرتبط با حوزه مکانیزاسیون وتجهیزات همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد.

شرایط ثبت نام لاستیک دولتی تغییر کرده برای اطلاع از این تغییرات روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://bitn.ir/cJ5Np )

پی نوشت: در این شرایط اقتصادی که کشاورزان با قیمت های نجومی برای خرید تراکتور و خرید ماشین آلات کشاورزی روبرو هستند از سوی دیگر با رشد 50 درصدی لاستیک تراکتور دغدغه ها بسیار زیاد شده است امیدوارم دولت مردان کشور این بار این طرح را به سرعت عملی کنند تا حداقل اندکی از مشکلات کشاورزان کم شود.


نظرات کاربران

بدون نام
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۸:۴۸:۱۰
سلام ترا به خدا برای لاستیک تراکتور ۶جفت کشاورزان راه حلی پیدا کنید از طرف خدمات محل بازدید تراکتور بکنند کسی که لازم داشت بگیرد تا دست سود جو ودلال نیفتد
امیرحسین
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۱۳:۳۵
باسلام
آیا برای ماشین آلات راهسازی لاستیک دولتی تعلق میگیرد؟
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر
به سامانه تخصیص و توزیع کالا مراجعه کنید
خدمت به شما افتخار ماست
بدون نام
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۲۸:۲۰
سلام وقت بخیر برای ثبت نام لاستیک تراکتور چکار باید کرد راهنمایی بفرمایید
پاسخ ادمین:
سلام وقت شما هم بخیر. برای ثبت نام لاستیک دولتی باید به سامانه تخصیص و توزیع کالا مراجعه کنید. خدمت به شما افتخار ماست.
بدون نام
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۰۲:۴۶:۱۹
سلام وقت بخیر برای تراکتور لاستیک دولتی میدن
پاسخ ادمین:
سلام وقت شما هم بخیر. برای ثبت نام لاستیک دولتی باید به سامانه تخصیص و توزیع کالا مراجعه کنید. خدمت به شما افتخار ماست.
kamyar
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۴۶:۲۴
باسلام،این طرح مشخص نیست از کی شروع بشه؟و ی سوال دیگه اینکه آیا شامل یدک کش تراکتور هم میشه یا فقط خود تراکتور؟؟
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر.توزیع لاستیک تراکتور از طریق سامانه تخصیص و توزیع کالا انجام میشود.
بدون نام
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۱۳:۵۴:۲۳
سلام خسته نباشيد ماتازه تراكتور رو تحويل گرفتيم وسه سوخت ان بايد چكار كنيم
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر برای ثبت نام به آدرس سایت www.tejaratasan.ir مراجعه فرمایید و ثبت نام انجام دهید.
خدمت به شما افتخار ماست.
آرمان
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۱۷:۴۸:۴۴
سلام به بنده هم اطلاع دهید
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر جناب آقای شکیبا
به محض اعلام نحوه و تاریخ ثبت نام لاستیک دولتی تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی در سایت تراکتور در بخش اخبار درج میشود لطفا سایت را مرتبا چک کنید و علاوه بر آگاهی از اخبار روز کشاورزی از تمامی تسهیلات پرداختی دولت آگاه میشوید.
محمد رفیعی
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۸:۲۹:۱۵
با سلام این توضیع لاستیک دولتی کی قراره انجام بشه .ممنون میشیم اگه اطلاع بدید.با تشکر
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر طرح توزیع لاستیک دولتی تاید شده است اما هنوز تاریخی برای ثبت نام اعلام نشده است به محض اعلام شروع ثبت نام در سایت به شما عزیزان اطلاع رسانی کامل میشود.
بدون نام
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۵:۱۸:۲۴
سلام ممنون از طرحی که گذاشتین برای حمایت از تراکتور داران فقط ثبت نام طوری باشه که هممون بتونیم ثبت نام کنیم واین وسط فقط دیگه دلالا نتونن سود ببرن خودمون مستقیم بخریم چون واقعا نیاز دارم
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر انشالله با کمک شما مخاطبین عزیز بتوانیم رسالت یاری رساندن به شما کشاورزان گرامی را به طور کامل انجام دهیم.
Ramin
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۹:۴۸:۱۳
لاستیک
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر بله این طرح تایید شده و به محض اعلام آغاز ثبت نام در سایت تراکتور اعلام میشود.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.