سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی/پلاک گذاری 140 هزار تراکتور و تحویل به کشاورزان

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۰۹/۰۵

سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی/پلاک گذاری 140 هزار تراکتور و تحویل به کشاورزان

به گزارش خبرگزاری تراکتور به نقل از جهاد کشاورزی| رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده و حدود ۱۴۰ هزار دستگاه تراکتور، حدود ۳۸۰۰ دستگاه کمباین غلات و حدود ۳۰۰ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا،کامبیز عباسی در رابطه با درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی افزایش قیمت ماشین‌آلات مکانیزاسیون کشاورزی توسط برخی از تولیدکنندگان این ادوات، اظهار کرد: خبری در شبکه‌های مجازی منتشر شده مبنی بر این که مرکز توسعه مکانیزاسیون قیمت ادوات کشاورزی را به تولیدکنندگان این ماشین‌آلات تحمیل کرده و مانع از افزایش قیمت سازندگان آن شده است.

وی افزود: مرکز توسعه مکانیزاسیون متولی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مکانیزاسیون کشور است و طی ۸ سال گذشته، با این برنامه‌ریزی و نظام‌مند کردن توسعه مکانیزاسیون، اقدامات موثری را برای نیل به اهداف این بخش انجام داده است.

 

پلاک گزاری 140 هزار تراکتور و تحویل به کشاورزان

 

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده و حدود ۱۴۰ هزار دستگاه تراکتور، حدود ۳۸۰۰ دستگاه کمباین غلات و حدود ۳۰۰ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گفته وی، تمام اسناد و مدارک این ادوات در بانک کشاورزی ثبت شده و قابل رؤیت است.

عباسی با اشاره سابقه همکاری انجمن ماشین‌آلات کشاورزی با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، عنوان کرد: در سال ۹۹، به دلیل تغییر قیمت‌ها و نوسانات قیمتی بازارو مشکلات تحریم، اختلاف‌هایی را در زمینه قیمت‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی پیدا کردیم.

وی افزود: این انجمن میزان اعتبار تخصیص یافته در ۸ سال گذشته به بخش مکانیزاسیون را هزار میارد تومان اعلام کرده، در حالی که مرکز توسعه مکانیزاسیون تاکنون ۱۴۰ هزار تراکتور را پلاک گذاری کرده و به متقاضیان تحویل داده است که این امر با میزان اعتبار مطرح شده، امکان پذیر نیست.

عباسی ادامه داد: در ۸ ماهه سال ۹۹، ۱۴هزار تراکتور به مردم تحویل و ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است و سازندگان ماشین‌آلات بذرکار در سال، ۴ هزار بذرکار به کشاورزان تحویل می‌دهند.

وی افزود: ما هم مدافع کشاورزان و تولید هستیم و هم از سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی حمایت می‌کنیم اما افزایش قیمت ماشین‌آلات باید معقول و منطقی باشد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: برخی از این تولیدکنندگان اصرار بر قیمت‌گذاری هفتگی و روزانه بر ماشین‌آلات کشاورزی دارند و مرکز توسعه مکانیزاسیون را مانع خود می‌دانند.

عباسی تأکید کرد: برخی از این تولیدکنندگان تقاضای افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصدی ماشین‌آلات کشاورزی را دارند که ما به عنوان متولی این بخش، اعمال این قیمت‌ها را نمی‌پذیریم.

وی افزود: ۹۰ درصد از عرضه کنندگان در چارچوب‌های مشخص و مبتنی بر افزایش قیمت مواد اولیه خود، قیمت ماشین‌آلات را تغییر دادند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با ارائه تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی، خاطرنشان کرد: از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون، ۸۰ درصد قیمت ماشین‌آلات به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود و هر کشاورزی که به بانک کشاورزی مراجعه کند، برای دریافت ماشین‌آلات کشاورزی تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی افزود: زمان بازپرداخت این تسهیلات پس از ۵ تا ۷ سال و سود آن ۳ درصد کمتر از سود مصوب و متداول بانکی کشور است.

عباسی با اشاره به همکاری مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و سازمان حمایت با هم در ارتباط هستند و سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در اختیار این سازمان است، بنابراین تمام قیمت‌ها توسط این سازمان رصد می‌شود.

وی افزود: وظایف ساختاری ما نظارت بر عرضه است و ما این وظیفه را به نحو احسن انجام می‌دهیم.


نظرات کاربران

بدون نام
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۵:۳۵
میگن تراکتور خیلی تولید شده ولی چرا وقتی میخواهی ثبت نام کنی دو سال طول می کشه چرا
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر
متاسفانه تولیدات کارخانه تراکتورسازی به گفته مسئولان کارخانه رشد بیش از 100 درصدی را داشته است اما میزان تحویل تراکتور به جهاد کشاورزی با توجه به افراد متقاضی بسیار کمتر بوده است و از سوی دیگر همین تعداد محدود نیز با عدالت در بین افراد متقاضی پخش نمیشود. هدف سایت را رساندن صدای شما کشاورزان معترض به وضعیت نابسامان تحویل تراکتور است. انشالله با یاری و حمایت مخاطبین عزیز این رسالت خود را با موفقیت به پایان برسانیم.
خدمت به شما افتخار ماست.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.