آخرین مهلت بیمه محصولات زراعی کشاورزان/نرخ پرداخت تسهیلات با کشاورز کارت

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۳۹۹/۰۹/۰۱

آخرین مهلت بیمه محصولات زراعی کشاورزان/نرخ پرداخت تسهیلات با کشاورز کارت

خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از جهاد کشاورزی: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرق اکبر فتحی، در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی، گفت: صنعت بیمه محصولات کشاورزی با چالش های متعددی مواجه است که پرداخت دیرهنگام غرامت یکی از مشکلات اساسی بیمه محصولات کشاورزی است.

 اکبر فتحی تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی تنها راه کاهش ریسک محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی، باغی و دامی بوده و همه ما مکلف هستیم تا در قالب تشکل‌های کشاورزی در کنار کشاورزان بوده و این عزیزان را نسبت به بیمه محصولات کشاورزی تشویق کنیم.

وی اضافه کرد: صنعت بیمه محصولات کشاورزی در کشورهای مترقی دنیا از جمله آمریکا، چین، مصر و سایر کشورهای اروپایی که در امر کشاورزی حرفی برای گفتن دارند، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و در حال حاضر به نقطه ایده آل و مطلوب رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ضرورت افزایش پوشش بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی باید در راستای حمایت از کشاورزان، کاهش خسارات وارده به محصولات زراعی، باغی، دامی و سرپا نگهداشتن صنعت بیمه محصولات کشاورزی افزایش یابد.

وی، گفت: مدیران جهادکشاورزی شهرستان و مراکز خدمات کشاورزی باید بیمه محصولات کشاورزی را همچون تامین کود، بذر، ادوات و ماشین آلات کشاورزی در امر زراعت، تغذیه و هرس باغات و تامین نهاده‌های دامی، جزو وظایف اصلی خود در اولویت قرار داده و کشاورزان را نسبت به بیمه محصولات مجاب کنند.

آقای فتحی  با اشاره به اجرای طرح کشاورز کارت که با هماهنگی بانک کشاورزی و بانک مرکزی در راستای حمایت از تولید و کشاورزان اجرا می‌شود، اظهار کرد: حداقل ۴۰درصد گندم تولیدی در استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود؛ در کشاورز کارت به ازای هر هکتار، مبلغ دو میلیون تومان وام ۱۲ درصدی با کمترین تشریفات اداری به کشاورزان پرداخت می‌شود.

فتحی اضافه کرد: باید تمهیداتی اعمال شود تا بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از پارامترهای خدماتی در امر تولید سهمی در کشاورز کارت داشته باشد.

وی در خصوص ترویج صنعت بیمه محصولات کشاورزی نیز، گفت: مدیران جهادکشاورزی، تشکل‌های کشاورزی، کارشناسان پهنه و مراکز خدمات کشاورزی هر کدام می‌توانند در ترویج صنعت بیمه در بین کشاورزان نقش به‌سزایی ایفا کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: هزینه در امر تبلیغات از جمله تبلیغ و ترویج بیمه محصولات کشاورزی، هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه جزو سرمایه گذاری‌های ثابت برای آینده بوده و هزینه در امر ترویج و تبلیغ بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ سازی عمومی این امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه کشاورزان برای بیمه کردن محصولات زراعی خود تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند، یادآور شد: باغداران این استان نیز تا  ۳۰ آذرماه فرصت دارند اراضی کشاورزی و باغی خود را بیمه کنند.

علی تبریزی با بیان اینکه خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است، افزود: در سال‌های اخیر تاخیر در پرداخت غرامت‌ها باعث نارضایتی گردیده که خوشبختانه این مشکل با تفویض اختیار بررسی خسارت‌ها به استان مرتفع گردیده است.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته 87 هزار و 835 هکتار از مزارع آذربایجان‌شرقی(10891 بیمه نامه) زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود، متذکر شد: از ابتدای سال زراعی جاری نیز تاکنون 15 هزار و 430 هکتار از مزارع استان (1891 بیمه نامه) زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته 24 هزار و 308 هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته بود، گفت: متاسفانه تاکنون 38 هکتار از باغات استان بیمه شده است که چنانچه بهره‌برداران بخش کشاورزی استان نسبت به انجام بیمه کشاورزی اقدام نکنند، ریسک خطر برای تولید محصولات کشاورزی با توجه به تغییرات مختلف اقلیمی وجود دارد.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.