آغاز به کار سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی

خبرگزاری جهاد کشاورزی

۱۳۹۹/۰۸/۱۴

آغاز به کار سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی

در جلسه‌ای با حضور فعالان بخش خصوصی و مدیران بخش دولتی، سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی فارس آغاز به کار کرد.

یلدا راهدار
Caption

 

به گزارش خبرگزاری سایت تراکتور به نقل از جهاد کشاورزی فارس، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس سرکار خانم یلدا راهدار گفت: پروژه SPX یا همان نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از مدلهای توسعه‌ای صنایع کوچک و متوسط است که در سیاست گذاری توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان کارگزار و متولی پیاده سازی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی تعیین شده که به دلیل فراگیر بودن این طرح و ارتباط با بخش خصوصی اتاقهای بازرگانی نیز به عنوان متولی این موضوع مشخص شده‌اند.

خانم یلدا راهدار با بیان اینکه آنچه در نظام مبادلات فرعی انجام می‌گیرد مبتنی بر شفاف سازی است، افزود: پروژه SPX یا نظام مبادلات پیمانکاران فرعی در راستای حمایت از فعالان بخش خصوصی و رفع مشکلات حوزه کسب و کار در استان فارس شروع به کار کرده است.

او با بیان اینکه این سیستم در چند سال گذشته در برخی از استان‌ها به صورت آزمایشی فعال و نتایج خوبی را به دنبال داشته است، اظهار کرد: سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی نوپا است و به دلیل رویکرد حمایتی و موثر بودن فعالیت این سیستم بر آن شدیم تا در فارس از آن استفاده کنیم لذا در اجرای این پروژه نیازمند حرکت گروهی و تشکلی فعالان اقتصادی استان هستیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در این سیستم امکاناتی از جمله مشاوره کارشناسان و متخصصان، تسهیلات، حضور در نمایشگاه‌ها و بهره مندی از تکنولوژی‌های جدید را به اعضای خود ارائه خواهد شد که علاقه مندان از طریق عضویت و پر کردن فرم ثبت نام می‌توانند برنامه‌های زیادی را شرکت کنند.

او با بیان اینکه ابزارهای خوبی در اختیار اتاق بازرگانی است که می‌توان از آنها برای رفع مشکلات در بازار کسب و کار استفاده کرد، ادامه داد: این پروژه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی فارس به صورت مشترک آغاز شده و امید داریم تا روز به روز شاهد فعالیت و رشد آن در استان باشیم.

شهرام کمال زاده، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: علت اینکه شرکت شهرکها برای حمایت از این پروژه وارد عمل شده این است که شرکت شهرکها اهداف اساسی از جمله ایجاد زیرساخت صنعتی و صنایع کوچک را دنبال می‌کند.

او افزود: فارس قابلیت‌های فراوانی در همه زمینه‌ها دارد لذا برای بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های استان تصمیم بر آن شد نظام پیمانکاران فرعی در فارس اجرا شود که در این زمینه تفاهم نامه ای بین اتاق و وزارت صنعت برای تحقق این مهم منعقد شده است.

کمال زاده بیان کرد: با فعال شدن سیستم نظام پیمانکاران فرعی ادوات کشاورزی در اتاق بازرگانی فارس، کارشناسان SPX برای ارائه خدمات در اتاق بازرگانی فارس مستقر شده اند که انتظار داریم فعالان بخش خصوصی از این پروزه استقبال کنند.

محمدحسن طلعتی، رئیس مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: استان فارس همیشه در همه عرصه‌ها به خصوص در بحث کشاورزی و مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی پیشرو بوده است و اگر در بخش کشاورزی در استان پیشرفتی انجام شده به همت کشاورزان استان بوده است.

پی نوشت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی، ( SPX (Subcontract Partnership & eXchange الگویی در حوزه پیمانکاری است و ایده­ اولیه­ ایجاد آن در سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) از سال 1970 شکل گرفت و تا سال 1985 به شکل امروزی خود درآمد.

در این مدل تقویت توانایی صنایع کوچک و متوسط حوزه پیمانکاری از طریق تکمیل و بهبود زنجیره ارزش آن ها برای افزایش تولید و اشتغال­زایی، بروزآوری فرآیندهای فنی و محصولات، بهبود قابلیت رقابت بین‌المللی ، جلب سرمایه­ گذاری و سفارش‌های خارجی ، تشویق جایگزینی واردات و رشد صادرات محصولات دنبال می‌شود.
از نظر ساختاری، نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در قالب یک دفتر یا مرکز و یا انجمن با تعدادی کارشناس آموزش دیده فعالیت می نماید که وظایفی از قبیل مشاوره فنی، آموزش و برقراری ارتباط بین کارفرمایان و پیمانکاران را انجام می‌دهد.

 


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.