بازگشت غول به مزرعه بعد از چهل سال

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۱۲/۰۴

بازگشت غول به مزرعه بعد از چهل سال

بیگ باد، بزرگترین تراکتور جهان با 31751.5 کیلوگرم وزن(بیش از سی‌ویک تن)، پس از 40 سال وقفه بازگشت. این تراکتور غول پیکر بعد از 40 سال دوباره در نمایشگاه Con Expo ، دی ماه در لاس وگاس معرفی شد. این تراکتور غول پیکر که در میان کشاورزان طرفداران زیادی دارد در نمایشگاه Con Expo لاس وگاس سر و صدای زیادی را به پا کرد.

غولِ بدون چرخ

تراکتور افسانه ای بیگ باد توسط ران هارمون و شرکت تولید شمالی ساخته شده بود. تخمین زده می شود که ۵۵۰ تراکتور غول پیکر بین سال های ۱۹۷۰- ۱۹۸۰ ساخته شده و به فروش رسیده اند. آخرین تولیدی این تراکتور هیولایی برای سال ۱۹۹۱ بوده است.

این تراکتورها در کوتاه ترین زمان ممکن کل زمین را شخم می زدند قدرت بسیار بالایی را دارا بودند. در واقع این تراکتورهای یک کارگر قدرتمند ساخت آمریکاست. تراکتورهای غول پیکر برای مزارع تجاری و پهناور مانند مزارع گندم کانادا و دشت های وسیع غربی طراحی شده بودند. این تراکتورها کار کشاورزان را خیلی راحت کرده بود و همچنان نیز مورد توجه مردم است. این تراکتور ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد که واقعا فوقالعاده است.

تراکتور غول پیکر ۷۴۷ که در سال ۱۹۷۷ از کارخانه خارج شد، بزرگترین تراکتور کشاورزی در جهان محسوب می شود. این خودرو بسیار اسپرت و ظاهری شبیه مینی کوپر را دارد.

تراکتور بیگ باد دارای مخزن سوخت ۱۰۰۰ گالنی است و وزن آن به ۶۱۲۳۵ کیلوگرم (۱۳۵۰۰۰ پوند) می رسد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، تنها شرکت تولید کننده تایرهای ۸ فوتی یوناتید تایر کانادا از تجارت خارج شد. این تنها تولید کننده بود که برای این هیولاهای غول پیکر تایر تولید می کرد. صد در صد بدون وجود تایر به آرامی تولید این تراکتور غول پیکر نیز از دور خارج شد.

 

تراکتور قدیمی به بازار باز میگردد

اوایل سال ۲۰۲۳ بود که هارمون تصور کرد که باید این تراکتور به بازار برگردد. پس از بازخورد کشاورازن و نیاز جامعه تجاری لازم است این تراکتور در صحنه ظاهر شود.

فقدان رقابت و پیشرفت تکنولوژی در بازار ، کار را برای مشتریان سخت تر خواهد کرد. تکنولوژی قطعات اختصاصی، قطعات کامپیوتری، دستور العمل های خدمات پیچیده بدین معنی که زمانی کشاورزان دچار مشکل می شوند اغلب باید هفته ها یا ماه ها صبر کنند تا قطعات و یا مکانیک آموزش دیده از سوی شرکت به مزرعه کشاورزان برسند. هیچ چیز بهتر از دادن اطمینان و راهنمایی به کشاورزان در حین فروش تراکتور به آن ها نیست.

رینگ های بزرگ با یک قاب ضخیم ۱.۵ اینچی شروع می شوند و با وجود تعبیه اتاقی بزرگ، دسترسی به اجزایی مانند جعبه دنده و گیربکس به راحتی امکان پذیر است.

از محورها گرفته تا 18 سرعت انتقال قدرت به موتور cat18 با قدرت 640 تا 750 اسب بخار و باید به خاطر داشته باشید که این گیربکس تا حد امکان ناهموار است و در مزارع ما چیزی شبیه به آن وجود ندارد.

هارمون گفت: «چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که به تراکتوری برگردیم که خشن اما ساده ساخته شده است و هر کسی می تواند روی آن کار کند. این در واقع کاملا برعکس آن چیزی است که امروزه در صنعت می بینیم.

 

خلق مجدد غول

بیگ باد جدید از طرح های اولیه پرفروش ترین بیگ 500 و 700 الگوبرداری خواهد شد. این تراکتور عظیم الجثه دارای یک موتور 18 لیتری cat خواهد بود که برای 640 الی 750 اسب بخار قدرت مناسب خواهد بود.

بیگ باد قدیمی هنوز هم یکی از بزرگترین تراکتورهای کشاورزی در جهان خواهد بود. بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت و تعمیر آن از بخش معدن تامین خواهد شد از جمله تایرهای ۸ فوتی مورد نیاز این تراکتور

هارمان بیان کرد:« بیشتر قطعات استفاده شده در این تراکتور از برند cat می باشد و ما مشتاق هستیم از کارخانجاتی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال سابقه دارند قطعات خود را تهیه کنیم و نمی توانیم به کارخانه های جدید اطمینان کنیم.

ما سعی می کنیم در سال ۲۰۲۳ تجهیزاتی را بسازیم که هر کسی بتواند آن را بسازد یا روی آن کار کند.

تولید تراکتور بیگ باد در هاور مونتانا خواهد بود، جایی که از سال 1969 همیشه در آنجا بوده است.

 

صنعت تراکتور بیگ باد

سرویس تجهیزات این غول کشاورزی چیزی است که هارمون و کارگرانش همه چیز را در رابطه با آن می دانند. در چهار دهه گذشته، Big Equipment در کار تعمیر و بازسازی تراکتورهای بزرگ بوده است . بسیاری از تراکتورهای  Big Buds هنوز در حال استفاده هستند.

چندین سال پیش، هارمون تصمیم گرفت با شرکت رم پلو مستقر در Cedartown، جورجیا، شریک شود تا یک تراکتور آمریکایی را دوباره معرفی کند که ارزش خود را به دلیل استقامت بالا و تطبیق پذیری با شرایط سخت حفظ کند.

این طرح ها و نقشه ها در آتش سوزی شب کریسمس سال ۲۰۱۷ ، به طور کامل کارخانه شهر هاور را از بین بردند.

در نمایشگاه Con Expo در لاس وگاس، اثبات رویای او و تولد دوباره یک افسانه بحث صنعت بود، زیرا هزاران نفر از نمونه اولیه تراکتور غول پیکر جدید شگفت زده شده بودند.

هارمون گفت:«ما چندین قاب ساخته شده آماده کار داریم. در حالی که هارمون کارخانه خود را بازسازی می کند، تولید این تراکتور را در کارخانه اجاره ای انجام می دهد.

هارمون میگوید:«تولید ما مطابق با تقاضا برگزار خواهد شد. به نظر می رسد تقاضا در حال حاضر برای ما بسیار زیاد است. شاید بتوانیم ۳۰ تا ۴۰ تراکتور را از امکاناتی که الان داریم تولی و روانه بازار کنیم.

هارمون انتظار دارد ۱۰ تراکتور را در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ برای شروع عرضه کند. بنابراین او امیدوار است به روزهایی برگردد که شرکتش در اوج تولید خود می باشد  سالانه بتواند ۱۲۰ تراکتور را تولید می کند.

  ران هارمون افزود: ما می خواهیم استراتژیک باشیم. ما احتمالاً می‌توانیم تمام تراکتورهای خودمان را اینجا در مونتانا بفروشیم. اما نکته این نیست. ما می خواهیم آنها را در سراسر کشور و جهان پخش کنیم. بگذارید مردم ببینند این تراکتورهای غول پیکر چه کارایی دارند.»


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.