بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

۱۳۹۹/۱۰/۱۹

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

در بین قدیمی ترین های ماشین آلات مولد نیرو در حوزه کشاورزی تراکتور ها در راحت تر کردن کار ها و رونق کار کشاورزی نقش بسیار پر رنگی داشته اند . اگرچه تراکتور ها در بخش ها و حوزه های مختلفی قالبیت فعالبت و بهره برداری داردند اما عموما به عنوان یک ابزار کشاورزی شناخته میشوند و از گذشته تا کنون همراه کشاورزان بوده اند . در ادامه این مقاله همراه فوری مال باشید تا به بررسی بهترین تراکتورهای دنیا بپردازیم .

 

اصولا در گذر زمان مفهوم اولیه تراکتور تحت تاثیر تغییراتی قرار گرفته و همراه رشد جهای تکنولوژی ها و تکامل زیاد صنعت تراکتور هم هر چه بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته و در طی این مسیر به ماشینی پیشرفته و قدرتمند تر از گذشته تبدیل شده است . همچنین ارزش بسیار بالای صنعت کشاورزی و وابستگی بسیار زیاد این صنعت مادر باعث شده تا شرکت های بزرگ و معتبری در این حوزه فعالیت کنند و هر کدام برای بالا بردن سهم فروش خود در بازار جهانی سعی بر تکامل بیشتر این ماشین کشاورزی کنند . در ادامه 10 مورد از برترین شرکت های تولید ماشین آلات کشاورزی در جهان را مورد بررسی قرار میدهیم .

 

معروف ترین تراکتورهای جهان

 

 تراکتور کلاس :

تراکتور کلاس که در رتبه دهم رتبه بندی برند ها قرار دارد در سال 1913 شکل گرفته است و دفتر مرکزی آن در کشور آلمان قرار دارد . یکی از برترین و شناخته شده ترین تراکتور های کلاس ، تراکتور AXION850 است .

تراکتور AXION 850 CLAAS در سال 2013 به عنوان ماشین کشاورزی (تراکتور ) برگزیده در آلمان مورد تقدیر قرار گرفت .

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 

 

 

 

 تراکتور کابوتا :

پس از تراکتور کلاس تراکتور های کابوتا در رتبه نهم قرار دارند .تراکتور       21HP L200 کابوتا یا همان کوبوتا که از معروفترین تراکتور های تولیدی این کمپانی هست در آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، اما این شرکت که یک شرکت ژاپنی است تولید بسیار قابل توجهی در کشور ژاپن دارد و سهم اصلی بازار ژاپن را به دوش میکشد .

شرکت کابوتا در سال 1890 میلادی در ژاپن راه اندازی شده است .

 

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 

 

 تراکتور دویتس فار (به آلمانی: Deutz-Fahr ) :

دویتس فار یکی از قدیمی هاس صنعت تراکتور سازی به حساب می آید و دفتر مرکزی آن در کلن آلمان قرار دارد . دویتس فار در سال 1894 در آلمان تاسیس شده است

دفتر مرکزی این کمپانی در کلن آلمان سابقه تاسیس این کمپانی به سال ۱۸۹۴ باز می گردد و یکی از قدیمی های این صنعت محسوب می شود.

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 

تراکتور فورد پرفورمنسر (FPM) :

دفتر مرکزی این شرکت در استرالیا است و در پایتخت آن یعنی ملبورن قرار دارد . این شرکت زیر نظر کمپانی فورد آمریکا فعالیت می کند و سابقه فورد در ارائه و تولید تراکتور به اندازه عمر کشاورزی مکانیزه برآورد می شود . فورد اولین تراکتور خودش را در سال ۱۹۰۷ رونمایی کرد و این نمایانگر توانایی های این برند در تولید تراکتور خواهد بود.

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 تراکتور کترپیلار  (به انگلیسی: Caterpillar)  :

شرکت کاترپیلار یک شرکت تولید ماشین آلات و ادوات در آمریکا است که در بخش صنایع سنگین فعالیت دارد . شرکت کاترپیلار که به عنوان بزرگترین شرکت سازنده ماشین آلات عمرانی در جهان از آن یاد میشود نیاز به معرفی چندانی ندارد و برای عموم افراد شناخته شده است ؛ با این حال بد نیست مختصری هم توضیح در برای تاسیس شرکت کاترپیلار بدهیم .

این سرکت توسط بنجامین هولت و از ادغام شرکت تراکتور سازی  CL BEST و کارخانه جات هولت در سال 1925 پایه گذاری شد .شرکت کاترپیلار در بین 100 شرکت برتر امریکایی و و بین 300 شرکت بزرگ جهان قرار دارد . کاترپیلار با برند CAT و رنگ زرد محصولاتش ، شناخته می‌شه .

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 تراکتور فنت (Fendt) :

ششمین جایگاه رتبه بندی بهترین تراکتورهای دنیا مربوط به یکی از ماندگارتین و شناخته شده ترین های صنعت تراکتور سازی هست . فنت که یکی از تولید کنندگان خودرو و ماشین آلات کشاورزی در کشور آلمان است  توسط ماجراجویی های برادران فنت در یک آهنگری کوچک در حدود سال 1937 پایه ریزی شد ؛ این شرکت یکی از خلاق ترین های تولید تراکتور به شمار میرود و اینده نگری این شرکت همواره مورد توجه بوده است .

 

تراکتور های فنت در رنج 70 تا 500 اسب بخار با نام تجاری فنت و زیر نظر AG Co به بازار عرضه میشود .

 

سیستم انتقال واریو نخستین فناوری بود که شرکت فنت در دهه ۱۹۷۰ به آن رسید اما به دلیل کمبود منابع مالی تا سال ۱۹۹۶ نتوانست از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کند. زمانی که فنت محصولات ۹۲۶ را با تکنولوژی واریو (Vario) به بازار روانه کرد، انقلابی را در این صنعت راه‌اندازی کرد.

 

درباره فعالبت ها و خلاقیت های این ضرکت در مقالات بعدی بیشتر خواهیم گفت ، همراه ما باشید .

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 تراکتور نیو اولند اگریکالچر : 

این کمپانی فعالیت خود را از سال ۱۸۹۵ آغاز کرد و امروز نیز دفتر مرکزی آن در شهر تورین ایتالیا است و یکی از برترین برندهای تراکتور را روانه بازار می کند.محصولات نیو اولند به ۱۷۰ کشور صادر می شود. NH2 نام یکی از محصولات خاص این برند است که از هیدروژن نیروی مورد نیاز خود را تامین و به عنوان یک تراکتور سبز شناخته می شود.

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 تراکتور کیس IH :

این برند نیز جز یکی از معروف ترین برند های تراکتور در میان کشاورزان جهان است . دفتر اصلی این شرکت در شهر آمریکا قرار دارد و از سال ۱۹۸۴ به عنوان یکی از شرکت های نوآور در تولید ماشین آلات کشاورزی شناخته می شود. اولین تراکتور این برند با نام مگنوم در سال ۱۹۸۷ پا به بازار گذاشت و خیلی زود محبوبیت زیادی رو بدست آورد . STX500 Steiger یکی از محصولات تحسین شده کمپانی کیس به شمار می رود .

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

 تراکتور مسی فرگوسن :

مسی فرگوسن از برند هایی است که نیاز به معرفی ندارد زیرا از سال 1958 تا کنون حضور پر رنگی در صنعت کشاورزی ایران دارد و برای کمتر کسی نا آشنا است . تراکتور های قرمز  رنگی که میان کشاورزان و تراکتور داران ما محبوبیت زیادی دارند . این تراکتور رو میشه پر مصرف ترین تراکتور حال حاضر در ایران دونست .

 

بهترین تراکتورهای دنیا در کدام شرکت ها تولید می شوند

 

بیشتر بخوانید:

 

نکات الزامی که کاربر تراکتور باید با آنها آشنا باشد.

 

شرایط و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کشاورزی از بانک کشاورزی

 

قیمت جهانی تراکتور به شدت افزایش می یابد


نظرات کاربران

بدون نام
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۰۲:۴۹:۴۳
سلام به نظرشما بهترین تراکتور دنیا چه تراکتوریه؟
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر یکسری برند ها هستند که بهترین دنیا را شام میشوند همچون جاندیر و نیوهلند
محمد سلیمانیان
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۲۳:۱۳
سلام تراکتورهای دست دوم که وارد می شود زیر نظر کدام اداره می باشد و برای خرید آن کجا باید برویم چکار باید انجام بدهیم ایا تسهیلاتی میباشد
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر نظر شما به صورت تکراری درج شده است و پاسخ شما در نظر قبل به صورت کامل بیان شده است.
خدمت به شما افتخار ماست.
محمد سلیمانیان
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۲۱:۲۴
سلام تراکتورهای دست دوم که وارد می شود زیر نظر کدام اداره می باشد و برای خرید آن کجا باید برویم مکار باید انجام بدهیم مایع تسهیلاتی میباشد
پاسخ ادمین:
سلام وقت بخیر این خبر توسط وزیر جهاد کشاورزی کشور بیان شده است اما جزئیات این طرح مبنی بر واردات تراکتور دست دوم و نحوه فروش و توضیع این تراکتور ها بیان نکرده اند. سایت تراکتور پیگسیر جزئیات این خبر است و به محض اطلاع در قالب اخبار در سایت تراکتور درج میشود. خدمت به شما افتخار ماست.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.