سرمایه‌گذاری ۵.۴ میلیارد تومانی دولت در بخش کشاورزی رامسر

خبرگزاری ایرنا

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

سرمایه‌گذاری ۵.۴ میلیارد تومانی دولت در بخش کشاورزی رامسر

به گزارش خبرگزاری ایرنا:دولت تدبیر و امید طی 3 سال گذشته در راستای حمایت از بخش کشاورزی از جمله مکانیزاسیون بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به کشاورزان شهرستان رامسر کمک کرده است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان رامسرجناب آقای فرزاد نواییان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این میزان اعتبار از سوی دولت طی سه سال گذشته برای مکانیزاسیون و همچنین توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان شهرستان پرداخت شده است.

آقای نواییان با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر توسعه کشاورزی دانش بنیان و عبور از کشاورزی سنتی ، افزود : ۲ میلیارد تومان از این اعتبار برای خرید و نوسازی ادوات کشاورزی یا مکانیزاسیون که در فرایند تولید و بهره وری بیشتر محصولات نقش دارد ، پرداخت شد.

نواییان افزود :‌ علاوه بر این ، دولت در راستای کاهش هزینه های تولید بخش کشاورزی سه میلیارد تومان تسهیلات عشایری برای تاسیس و توسعه گلخانه های پرداخت کرد که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش برای توانمند سازی بهره برداران بخش کشاورزی ، گفت : در جهت تحقق چنین رویکردی در سال های اخیر یکهزار مورد کلاس در قالب کارگاه، کلاس های آموزشی  و ترویجی ، طرح مدرسه در مزرعه ، سایت های جامع الگویی تولیدی ، دوره های آموزش مهارتی مخصوصاً برای محصولات قالب منطقه شامل برنج، مرکبات، کیوی گل و گیاهان زینتی، سبزی و صیفی جات، دام و طیور بود که با حضور بهره برداران این منطقه انجام شد.

رییس جهاد کشاورزی رامسر بسترسازی برای بهره وری بیشتر کشاورزان را از دیگر مولفه های ارتقای سطح کیفی کشاورزی خواند و افزود : در همین راستا جهاد کشاورزی رامسر طی چند سال اخیر با دریافت اعتبار تملکی ۱۷ مورد پروژه های انتقال آب ، احداث کانال و همچنین بهسازی جاده های بین مزارع  را در نقاط مورد نیاز شهرستان با هزینه کرد ۴۰۰ میلیون تومان انجام داد.

ارایه مجوز برای گل خانه‌های کوچک مقیاس

آقای نواییان صدور و ارائه مجوزها در بخش های مختلف کشاورزی ، حوزه دام ، گل و گیاه ، صنایع تبدیلی و تکمیلی را از دیگر اقدامات این بخش خواند و گفت : طی سه سال اخیر این نهاد ۲۱۴ مورد بحث صدور و تمدید مجوز ها را انجام داد که بخش بیشتری از این مجوز ها در حوزه دام و بخشی دیگر در حوزه گل و گیاه و صنایع تبدیلی انجام شد.

 با اشاره به خرد بودن قطعات زمین برای احداث گلخانه ها توضیح داد : احداث گل خانه های کوچک مقیاس جز دستورالعمل ها جهاد کشاورزی نبوده است که با این وجود در جریان پیگیری های جهاد کشاورزی مازندران موفق شدیم مجوز احداث این گلخانه ها را نیز اخذ کنیم ، به طوری که در حال حاضر پنج نفر در رامسر توانستند این گل خانه ها را احداث کنند که در ادامه نیز این ظرفیت در شهرستان رامسر وجود دارد که مجوزهای بیشتری در این بخش ارائه کند.

نواییان صنایع تبدیلی را نیازمند به سرمایه گذاری ، فضای مناسب و اطلاعات بالای سرمایه گذار در آن زمینه و همچنین مواد اولیه کافی دانست و افزود : در این بخش نیز مجوزهایی در قالب سورتینگ ها داده شد ، ضمن این که در صنایع تبدیلی در بخش بسته بندی گیاهان دارویی گل گاو زبان در منطقه جنت رودبار برنامه ریزی داشتیم ، در این زمینه نیز مجوز های لازم داده شد به طوری که تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و ایجاد آن می تواند تاثیر بسیار در حفظ کیفیت گل گاوزبان خشک بهره باشد

تامین نهاده‌های یارانه‌دار

رییس جهاد کشاورزی رامسر با اشاره به تامین نهاده های یارانه دار از سوی دولت ، گفت : در این زمینه نیز با تامین کود شیمیایی اوره و سبوس یارانه تلاش شد تا بخشی از هزینه های تولید برای بهره برداران کاهش یابد به گونه ای که در بحث سبوس  یارانه دار طی چند سال اخیر بالغ بر پنج هزار تن سبوس از سوی عاملان در میان دامداران توزیع شد تا به این صورت هزینه های تولید آنها کاهش یابد.

رییس جهاد کشاورزی رامسر هدف از آموزش بهره برداران را توانمند سازی آنان عنوان کرد و در پایان افزود : می توان گفت اتخاذ این رویکرد علاوه بر این که به توانمند سازی افراد فعال در این زمینه کمک می کند، با صدور مجوز فعالیت های کشاورزی در چارچوب قانون قرار می گیرد و در ادامه نیز با ارائه نقدینگی بهره بردار می تواند فعالیت خود را گسترش و به کار خود ادامه دهد.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر در غرب استان مازندران با وجود اینکه به عنوان یک شهرستان گردشگر پذیر در کشور و جهان معروف است ، ولی بیش از هفت هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد که نزدیک به ۹ هزار  بهره بردار مشغول فعالیت در بخش کشاورزی هستند.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.